hardrocxsludge Skrevet Januar 1, 2010 Share Skrevet Januar 1, 2010 Heisann, har et kort og enkelt spørsmål angående innsug på en M50 motor ! Om øynene mine ikke har sett helt feil så har jeg kommet over forskjellige bilder med tiden som har sett ut som 6 spjeld innsug fra s50 motor som er satt på m50 modellen . Spørsmålet mitt da var om innsuget fra en s50 motor passer på m50, eller om jeg bare har sett feil ! I tilfelle om det lar seg gjøre, er dette noe som er lønnsomt i forhold til effekten i motoren ? Og er det mye modifikasjoner som er nødt til å gjøres ? Takk for svar Joakim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 1, 2010 Share Skrevet Januar 1, 2010 Du må ha en adapterplate i mellom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Januar 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2010 Du må ha en adapterplate i mellom eneste man trenger er en adapterplate i mellom motor å spjellene ? Satt å leste litt her istad å da så jeg noe om at man måtte modifisere oljefulterhuset , noen som kan gi et konrek svar på om dette stemmer og eventuellt hva som må gjøres ? Joakim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Januar 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2010 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 1, 2010 Share Skrevet Januar 1, 2010 Ikke hvis plata er tykk nok, men du må ta av spjella for å skifte oljefilter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Januar 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2010 dvs at hvis jeg får tak i en adapterplate som er ganske tykk og bygger ut litt, så vil jeg kunne få spjellene foran oljefilterhuset ? så det jeg må gjøre da er å løste spjellrekken for å bytte oljefilter ? litt tungvindt dette, men om det ikke er noen annen løsning så . Men holdt på å si, det er ikke mulig å lage en adapter til oljefilterhuset da, så man kan bygge det litt ut fra blokken ? Joakim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2010 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Januar 3, 2010 Share Skrevet Januar 3, 2010 Der, vær så god. Enkle metoden, men koster.. http://ksr.as/product_info.php?cPath=23 ... ts_id=1702 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2010 Der, vær så god. Enkle metoden, men koster..http://ksr.as/product_info.php?cPath=23 ... ts_id=1702 Hei å hå ! der fikk jeg svar på at det kan jeg ta rennefart å drite i egentlig . men takk for svar gutter Joakim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 3, 2010 Share Skrevet Januar 3, 2010 http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2010 http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1003 den linken var mer interessang ! takk skal du ha Morten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Mai 26, 2010 Share Skrevet Mai 26, 2010 Hei du. Jeg hadde selv planer om å sette på M3 innsug på en 3 liter M50 Alpina motor jeg hadde før. Hadde alle delene jeg trengte. Men etter en del lesing på tyske nettsider slo jeg det fra meg. Noen hadde problemer med å få motoren til å gå skikkelig. Og andre hadde måttet betale mange tusen for å få tunet inn motoren. Det kan bli veldig dyrt og ikke noe garanti for godt resultat. Kjøp heller ferdig M3 motor i stedenfor da. Men siden du har kjøpt tunet hjerne fra meg som skal fungere meget bra er det et godt tips å heller få et større innsugsspjeld. Rimelig og fornuftig tuning. En annen kar som kjøpte en tunet hjerne av meg med 2.8 motor sa at han fulgte veldig godt med en kompis som har M3 3 liter på vei til Rudskogen. Først høyt oppe i fart dro han merkbart ifra siden han kunne gire ned til 4. gir i 150 km/t mens han lå i 5. gir. Så vent og prøv ut motoren du har før du hopper på dyr og usikker spjeldrekke tuning. Hilsen Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Mai 26, 2010 Share Skrevet Mai 26, 2010 det er ett problem med dette oppsettet du lurer på.. og det er som eirik viste sier! du må regne med at dyser kommer lenger fra ventilhodene, og da får du igjenn problemer med at bensinen får mindre varme og omdanne seg til damp med, noe som resulterer i en motor som ikke går rent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå