Gå til innhold

S50 innsug på M50


hardrocxsludge
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, har et kort og enkelt spørsmål angående innsug på en M50 motor !

Om øynene mine ikke har sett helt feil så har jeg kommet over forskjellige bilder med tiden som har sett ut som 6 spjeld innsug fra s50 motor som er satt på m50 modellen .

Spørsmålet mitt da var om innsuget fra en s50 motor passer på m50, eller om jeg bare har sett feil !

I tilfelle om det lar seg gjøre, er dette noe som er lønnsomt i forhold til effekten i motoren ? Og er det mye modifikasjoner som er nødt til å gjøres ?

Takk for svar

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en adapterplate i mellom

eneste man trenger er en adapterplate i mellom motor å spjellene ?

Satt å leste litt her istad å da så jeg noe om at man måtte modifisere oljefulterhuset , noen som kan gi et konrek svar på om dette stemmer og eventuellt hva som må gjøres :) ?

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dvs at hvis jeg får tak i en adapterplate som er ganske tykk og bygger ut litt, så vil jeg kunne få spjellene foran oljefilterhuset :) ?

så det jeg må gjøre da er å løste spjellrekken for å bytte oljefilter ? litt tungvindt dette, men om det ikke er noen annen løsning så . Men holdt på å si, det er ikke mulig å lage en adapter til oljefilterhuset da, så man kan bygge det litt ut fra blokken ?

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hei du. Jeg hadde selv planer om å sette på M3 innsug på en 3 liter M50 Alpina motor jeg hadde før. Hadde alle delene jeg trengte. Men etter en del lesing på tyske nettsider slo jeg det fra meg. Noen hadde problemer med å få motoren til å gå skikkelig. Og andre hadde måttet betale mange tusen for å få tunet inn motoren. Det kan bli veldig dyrt og ikke noe garanti for godt resultat. Kjøp heller ferdig M3 motor i stedenfor da.

Men siden du har kjøpt tunet hjerne fra meg som skal fungere meget bra er det et godt tips å heller få et større innsugsspjeld. Rimelig og fornuftig tuning.

En annen kar som kjøpte en tunet hjerne av meg med 2.8 motor sa at han fulgte veldig godt med en kompis som har M3 3 liter på vei til Rudskogen. Først høyt oppe i fart dro han merkbart ifra siden han kunne gire ned til 4. gir i 150 km/t mens han lå i 5. gir. Så vent og prøv ut motoren du har før du hopper på dyr og usikker spjeldrekke tuning.

Hilsen Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ett problem med dette oppsettet du lurer på..

og det er som eirik viste sier!

du må regne med at dyser kommer lenger fra ventilhodene, og da får du igjenn problemer med at bensinen får mindre varme og omdanne seg til damp med, noe som resulterer i en motor som ikke går rent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...