Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått motorkok i min 318. Toppen er allerede slipet, så kan ikke ta den igjen. Skal visst nok koste mindre å legge i nyere motor fra skrot enn å skifte toppen.

Når jeg først er i gang så lurer jeg på om jeg skal velge en annen motor. Er det noen som har skiftet til nyere 318 motor med 143 hester på sin 318? Da kan jeg kanskje bruke gamle gearkassa. Dette skal gjøres på verksted. Bilen skal selges, så lønnsomhet er viktig.

Skrevet

Det meste av motorer skal vel passe så lenge du tar med girkasse, mellom aksel. og tennigslås?

Hadde gått for 3 literen som ligger på finn og større bremser:) 30000

Men dette får bmw ekspertene her svare på:)

Skrevet

Skal bilen selges med minst mulig tap ville jeg bare satt inn samme motoren som satt der fra før.

Skal det gjøres på verksted flyr timene (og kronene) alt for fort hvis ting ikke passer rett i både fysisk og med tanke på elektrisk, kjøling osv...

E46 har også canbus noe som ikke er bare-bare...

Skulle du beholdt bilen kunne man kanskje sett på andre alternativer. Har sett en 98 318 med 143hk motoren før så er jo gjennomførbart :wink:

Skrevet

strengt tatt hører vel dette til kategorien teknisk og ikke kjøp og salg?

Men klart gå for org motor hvis du skal selge med minst mulig tap.

Skrevet

Lå for en liten tid tilbake en annonse på finn, M43B19 motor som sitter i bilen din nå med 15.000km på telleren til 11.500kr.. Prøver å finne igjen annonsen.. dette hadde vel vært det mest riktige når du skal selge bilen.. da er alt godkjent også.. blir bare dumt å bygge om og selge bilen da.. vil tro det er mye vanskeligere å finne kjøper enn med en motor som knapt har gått noen ting.. :)

Men tråden hører hjemme under teknisk ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...