Gå til innhold

Bruke "Defa-krok"..få ut frostplugg-E34 525 TDSA

j-bravo
 Share

Anbefalte innlegg

I dag er det f**n meg 27 minus her igjen og da fyrer ikke dieselen gitt. Må få satt i motorvarmern jeg har liggende.

Har også liggende en sånn krok som Defa leverer til å vippe ut frostplugg med. Den fungerte fint på frostpluggen på en Audi S4-motor jeg hadde. Var omtrent som å åpne en flaskekork da det var et lite innvendig spor på frostpluggen som "kloa" fikk tak i.

Er det noen som vet om det er greit å bruke denne kroken også på min E34 525 tdsa-motor...?? Eller noen andre tips for å få den frostpluggen lettvint ut..?

Gode forslag mottas med takk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dr.felix skrev:
slå luken inn, vipp den 90 grader å ta tak i den med en tang å plukk den ut.

før du monterer varmeren bør du pusse over kanten på hullet som skal tette

Okei.

Men er ikke kant i blokka da, dvs slik at frostpluggen hviler mot en liten kant..?

Slik var det på Audi-motoren, og det var nok fordi det da ved montering av frostplugg ikke skal gå ann å banke den for langt inn, eller så langt at den detter inni blokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tomerikk skrev:
Prøv Defa kroken først, det er som regel det enkleste. Har du klima skal du ut med plugg nr.4, det kan bli liten plass til kroken pga. manifoilen.

Okei.

Har heldigvis ikke klima.. :)

Så da er det vel plugg nr. 2....fra fronten av bilen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar begge 2 :)

Men de Defa-elementene jeg har montert på div biler opp gjennom åra har jeg aldri slått på plass..!!

Det sitter en T-krok/bolt gjennom selve elementet som gjør at man bare setter elementet i hullet og skrur på en mutter også trekker den seg på plass av seg selv.

Stemmer dêt eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dr.felix skrev:
jeg kjøpte blokkvarmer (til m50b20) den skulle jeg bare ta ut luka å slå på plass varmeren. men ja, jeg og har vært borti de med t-stykker som holder varmeren på plass.

Okei, skjønner.

Da får jeg se å få gjort detta en dag. Bare det blir ledig på grava på værste så.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...