Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er ikke det ganske opplagt? Tappe det gamle vannet, fylle på nytt. Og gjenta prosedyren til vannet er helt klart. Så tappe igjen og fylle på vann blandet med frostvæske. Første trinnet kan med fordel gjøres uten termostat i så slipper man å vente til motor er ordentlig varm hele tiden.

Skrevet

Ja det var det jeg lurte på om det er f.eks bare og ta ut termostaten og spyle igjennom eller om det er andre måter og gjøre det på ar aldri gjort det før,kanskje det er noe vidunder middel som jeg ikke vet om som jeg kan ha i

for at det skal bli bra,gidder jo ikke gjøre dette mere enn nødvendig

Men jeg skulle sjekke hvor menge -grader vannet tålte da så jeg ikke igjennom vannet så ut som sølevann med glycol smak :(:shock:

Skrevet

Gjorde dette på min gamle radiator. Jeg demonterte hele kjølesystemet, tok ut radiatoren og spylte gjennom med hageslangen. Deretter hadde jeg oppi en blanding av vann og radiatorrens som skulle fjerne korrosjon o.l. Radiatorrens får du kjøpt på blant annet Biltema, Torshov Bilrekvisita og BilXtra. :D

Skrevet

Da er det spylt igjennom med brannslane uten termostat så det er reint nå.

Fylt på vann og frostveske og luftet etter oppskrift her på bimmers men den kommer opp i normal temp men det kommer ikke annet enn lunken luft av varmeaparatet,sjekket når jeg startet til morgen i dag kjente på slangen ut fra termostat og den ble plutselig varm ikke litt og litt så regner med den er i orden.

Hva er andre alternativer da :shock:

Skrevet

Gjorde det tok radiator først så tok jeg motor :D

Nå har jeg latt bilen stå i 20 min og slangen inn i motor er glovarm

og ut etter termostat er glovarm tre slanger inn torpedoveggen er varme

men det er ikke noe futt i varme ut i kupe,men det blåser bra bra ut av alle dyser inni bilen men bare lunkent,litt kaldt nå når det er -14 blå ute

Skrevet

Da høres det egentlig ut som radiatoren til varmeanlegget har tettna seg litt til? Hvis det ikke er luft eller lite veske.

Har opplevd dette på en fransk bil, da var mye av kjølevannet brunaktig og det kom mye brun guffe ut av varme-radiatoren da jeg flusha den. Etter jeg flusha den var det fortsatt tett og bare kald luft. fordi det tetner seg til, og brenner seg fast inni radiatoren med årene. Blir lite gjennomstrømning og avgir lite eller ingen varme siden vannet ikke er i kontakt med metallet innvendig i radiatoren, da det er bare guu overalt. Vet ikke sikkert, men det kan jo være en mulighet, hvis bilen har hatt dårlig vedlikehold av kjølevæske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...