BMW318TDS96 Skrevet Januar 2, 2010 Skrevet Januar 2, 2010 Er det noen som har fluchet radiator noen gang og kan fortelle meg hvordan dette skal gjøres på et greit vis. Ser at mitt kjølevann er helt rustent
-Vegard- Skrevet Januar 3, 2010 Skrevet Januar 3, 2010 er ikke det ganske opplagt? Tappe det gamle vannet, fylle på nytt. Og gjenta prosedyren til vannet er helt klart. Så tappe igjen og fylle på vann blandet med frostvæske. Første trinnet kan med fordel gjøres uten termostat i så slipper man å vente til motor er ordentlig varm hele tiden.
BMW318TDS96 Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Skrevet Januar 3, 2010 Ja det var det jeg lurte på om det er f.eks bare og ta ut termostaten og spyle igjennom eller om det er andre måter og gjøre det på ar aldri gjort det før,kanskje det er noe vidunder middel som jeg ikke vet om som jeg kan ha i for at det skal bli bra,gidder jo ikke gjøre dette mere enn nødvendig Men jeg skulle sjekke hvor menge -grader vannet tålte da så jeg ikke igjennom vannet så ut som sølevann med glycol smak
Rannem Skrevet Januar 3, 2010 Skrevet Januar 3, 2010 Gjorde dette på min gamle radiator. Jeg demonterte hele kjølesystemet, tok ut radiatoren og spylte gjennom med hageslangen. Deretter hadde jeg oppi en blanding av vann og radiatorrens som skulle fjerne korrosjon o.l. Radiatorrens får du kjøpt på blant annet Biltema, Torshov Bilrekvisita og BilXtra.
Rannem Skrevet Januar 3, 2010 Skrevet Januar 3, 2010 Regner med det er til caben? Vet ikke hvordan det er med intercooler på TDS motor..
BMW318TDS96 Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Skrevet Januar 3, 2010 Er til cab ja har nok solgt tds`en men det burde vel ikke værer noen stor forskjell der eller?
Rannem Skrevet Januar 3, 2010 Skrevet Januar 3, 2010 bra Veit ikke helt hvordan intercooler funker, men er sikkert ikke store forskjellen. Begge skal jo kjøle motor
BMW318TDS96 Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Skrevet Januar 4, 2010 Da er det spylt igjennom med brannslane uten termostat så det er reint nå. Fylt på vann og frostveske og luftet etter oppskrift her på bimmers men den kommer opp i normal temp men det kommer ikke annet enn lunken luft av varmeaparatet,sjekket når jeg startet til morgen i dag kjente på slangen ut fra termostat og den ble plutselig varm ikke litt og litt så regner med den er i orden. Hva er andre alternativer da
Rannem Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Jeg har dessverre ingen flere idéer å komme med.. Tipper noen andre har
kasper Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Kan være en fordel å flushe radiator og motor hver for seg. Så slipper gammal guu og flytte seg fra radiator inn i motor. (eller omvendt!)
BMW318TDS96 Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Skrevet Januar 5, 2010 Gjorde det tok radiator først så tok jeg motor Nå har jeg latt bilen stå i 20 min og slangen inn i motor er glovarm og ut etter termostat er glovarm tre slanger inn torpedoveggen er varme men det er ikke noe futt i varme ut i kupe,men det blåser bra bra ut av alle dyser inni bilen men bare lunkent,litt kaldt nå når det er -14 blå ute
kasper Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Da høres det egentlig ut som radiatoren til varmeanlegget har tettna seg litt til? Hvis det ikke er luft eller lite veske. Har opplevd dette på en fransk bil, da var mye av kjølevannet brunaktig og det kom mye brun guffe ut av varme-radiatoren da jeg flusha den. Etter jeg flusha den var det fortsatt tett og bare kald luft. fordi det tetner seg til, og brenner seg fast inni radiatoren med årene. Blir lite gjennomstrømning og avgir lite eller ingen varme siden vannet ikke er i kontakt med metallet innvendig i radiatoren, da det er bare guu overalt. Vet ikke sikkert, men det kan jo være en mulighet, hvis bilen har hatt dårlig vedlikehold av kjølevæske.
Rannem Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Er vel ikke noe som heter varme-radiator? Så vidt jeg vet er det en radiator for kjøling av motor og en radiator til kjøling av klimaanlegget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå