Gå til innhold

Mitt E28 545 Turbo prosjekt. Begynt bygging av m106:)

Anbefalte innlegg

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
hei. enda et e28 banebil prosjekt ja:) sånn liker vi:) skal du ha datasprut på motoren eller? vis ikke kan jeg hjelpe deg og lure 745 hjernen sånn at du får igang bilen med m106 ledningsnett. ang coilovers så ligger det mange kit rundt om kring. har funnet 2 billige sett på ebay billigste sveise kittet kosta 5300 els? men spørs jo hvordan disse er på bane da. så har du gs kittet, gaz, ground controll og noen til. mye og velge i begynner og bli.

Hei. tengte jeg skulle ha data sprut ja :) er vell d beste d.. så mulig jeg trenger hjelp til å koble d;) hehe.. takk for mange tips :D

Skrevet
hei. enda et e28 banebil prosjekt ja:) sånn liker vi:) skal du ha datasprut på motoren eller? vis ikke kan jeg hjelpe deg og lure 745 hjernen sånn at du får igang bilen med m106 ledningsnett. ang coilovers så ligger det mange kit rundt om kring. har funnet 2 billige sett på ebay billigste sveise kittet kosta 5300 els? men spørs jo hvordan disse er på bane da. så har du gs kittet, gaz, ground controll og noen til. mye og velge i begynner og bli.

Hei. tengte jeg skulle ha data sprut ja :) er vell d beste d.. så mulig jeg trenger hjelp til å koble d;) hehe.. takk for mange tips :D

tror ikke du kommer til å angre deg på at du monterer datasprut iværtfall!

mye bedre å montere sprut istedenfor å prakke med original-nettet, for så å montere sprut etterpå;)

Skrevet

Sjedd litt lite med bilen i d siste.. e så steika kaldt i garasjen :cry: men he skrudd sønn motoren no å den ser steika bra ut. så bli væll bære å bestille nye stempel, kam, lager, vippearmer osv..

men noen som har forslag til hvilken kompresjon som bør brukes på motorn? er d ikke litt for lav komp originalt i motoren?

Skrevet

Hei. Er 8 komp i m106. det er perfekt. Hvilket effekt mål har du da? disse motorene trenger du ikke gjøre noe med bunndelen med før du paserer 650-700hk. Er meget sterke stempler og råder. Kammen må du skifte. PPF har en som heter enem z55, med den greier du lett 550 hjul hk vist du har en turbo som greier ut med det. jeg har 2 kompiser som kjører med sånt oppset. Og begge di bilene funker som bare det. Kjøp mls pakning og arp bolter til toppen er og lurt.

Skrevet

ang mls så er det lurt å montere den riktig så den ikke lekker. :-) Mange som sliter med det skjønner jeg. Altså; Lim og HELT rette flater! (både blokk og topp)

Skrevet

Man må være nøye ja. Men det må man på alle toppaknings løsninger på turbomotorer med litt effekt. Er mange som sier att mls er dritt, Det tror jeg er pga di som montere ikke er nøye nokk. Er potte tett på min med ganske mye effekt. Jeg har ihverfall ikke lyst til og montere pyramidringer. Frese blokka og presse hakk i toppen som man må plane hver gang man er av med den mm. Mange som har vannlekasje med pyramig og. Ødelegger ihvertfall ikke blokk og topp med mls. :)

Skrevet
Hei. Er 8 komp i m106. det er perfekt. Hvilket effekt mål har du da? disse motorene trenger du ikke gjøre noe med bunndelen med før du paserer 650-700hk. Er meget sterke stempler og råder. Kammen må du skifte. PPF har en som heter enem z55, med den greier du lett 550 hjul hk vist du har en turbo som greier ut med det. jeg har 2 kompiser som kjører med sånt oppset. Og begge di bilene funker som bare det. Kjøp mls pakning og arp bolter til toppen er og lurt.

Hei. takk for tips :) Tengte meg ca 400 - 450 hjul hk :) da blir d sikkert ikke byttet stempler. de såg meget bra ut :)

Skrevet

Da er du helt trygg med org bunndel ja.=)

Kjøp deg z55 kam og mls/arp så har du en gomotor!=)

Skrevet
Da er du helt trygg med org bunndel ja.=)

Kjøp deg z55 kam og mls/arp så har du en gomotor!=)

Vippe armer da? bør di skiftes? grenrøret de har på ppf er d til toppmontert turbo? var ikke bilde der.. hvilke dyser trenger jeg? :)

Skrevet

Dette bør bli bra! :) Må nesten ta meg en tur innom garasjen din, når det er treff i Åndalsnes :)

Skrevet

Vippearmer MÅ ikke byttes, men det må ventilfjørene. Ventilfjører etc i M30 generelt er ræva. dette gjelder faktisk både på de med doble fjører og de med enkle.

I all hovedsak ting jeg ville oppgradert er;

-Vipper (ppf's HD vipper er fine)

-Ventilfjører + retainere. (retainer HAR ryki på noen motorer, kjedelig med ras.)

-Kam (sats på en kam med rundt 280 grader durasjon, hvertfall når du ikke vil ha mer enn 450hk. Jeg har 280/284 i min alpina, funker perfekt.!) For mye durasjon vil gi deg en slapp motor i bunn, og det er ikke mye gøy.

-Veivakselhubben foran på veiva. Denne er laget i for mykt materiale org, så det blir svingninger, og muttern løsner foran. Med registerras som resultat. koster 1100kr på ppf.

Råder, stempler etc ellers skal bare vektes, og sjekke klaringer på alt.. grenrøret til ppf er toppmontert ja..

Et siste råd må være å sette på en topp fra 88 eller nyere 3,4l. Den har større ventiler, og MYYYE bedre flow enn den gamle toppen som sitter på 745 motorene. Passer rett på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...