Gå til innhold

Mitt E28 545 Turbo prosjekt. Begynt bygging av m106:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger ikke bytte ventilfjører på den effekta nei. Vipper kan lønne seg og bytte. Anders kjører org fjører på sin. Han har over 700hk i motor. Z55 kammen er ca 280 grader. 11mm i løft mener jeg. Hubben går det ant og kjøre med org så lenge alt er i orden og du ikke overstiger org turtallsperre. Etter min mening er det unødvendig og vektbalansere bunndelen på disse da bmw motorene er meget bra balanser orginalt. Men selvsagt skader det ikke.e34 toppen er bedre, men du trenger ikke lette opp en sånn med ditt efekt mål da den du har lett greier 600hk uten og røre den. Jeg vil bare tillføye att det jeg sier nå er ikke noe jeg har lest meg til på div forum, det er ting som vi har prøvd i praksis, og fått på papir på bremsing. :)

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Trenger ikke bytte ventilfjører på den effekta nei. Vipper kan lønne seg og bytte. Anders kjører org fjører på sin. Han har over 700hk i motor. Z55 kammen er ca 280 grader. 11mm i løft mener jeg. Hubben går det ant og kjøre med org så lenge alt er i orden og du ikke overstiger org turtallsperre. Etter min mening er det unødvendig og vektbalansere bunndelen på disse da bmw motorene er meget bra balanser orginalt. Men selvsagt skader det ikke.e34 toppen er bedre, men du trenger ikke lette opp en sånn med ditt efekt mål da den du har lett greier 600hk uten og røre den. Jeg vil bare tillføye att det jeg sier nå er ikke noe jeg har lest meg til på div forum, det er ting som vi har prøvd i praksis, og fått på papir på bremsing. :)

Dyser da? som klarer ca 400 t 500 550? :) spør jeg.. har ike bygd turbo motor før;)

Skrevet

750cc blir fint da. ppf selger.=) Bare gøy og dele erfaringer.

Skrevet
750cc blir fint da. ppf selger.=) Bare gøy og dele erfaringer.

Fint å kunne få tips og erfaringer fra dere som har peiling :) gleda me t å få ferdig ta prosjektet her :D

Skrevet
Etter min mening er det unødvendig og vektbalansere bunndelen på disse da bmw motorene er meget bra balanser orginalt:)

:roll: den der kan jeg IKKE si meg enig i. alle m30 motoren jeg har emontert har stempler og råder veid over 25 grm forskjellige fra hverandre (i samme motor såklart)

så spes når man ahr en lang motor som sekser så bør man ALLTID ballansere bunndelen

Skrevet

Det er ikke dumt og gjøre det. er ikke det jeg sier. Men di er bra org. Så er m106 stemplene en del finnere en vanlige m30 da. Men att det er ett must er bare tull. Er ikke ballanserte noen av bunndelene som går her i bygda med over 600hk i motoren.

Skrevet

kan tenkes att m106 motoren er bedre ballanserte, men vanlige 3,5l er hvertfall ikke bra. såklart kan man ha 600hk selv om bunndelen er i ubalanse, men det slites mer på motoren fordet + att responsen kan bli bedre med ballanserte motorer...

Skrevet

Ikke noe du kommer til og merke i praksis tror jeg men.Men klart alt er bedre jo mere nøje man er.=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...