Gå til innhold

Ble stoppet av politisvina i går kveld!! aiiai.

Anbefalte innlegg

Skrevet

De kan ikke klippe skiltene uten en grunn. Dvs. at de må ha sikre bevis på at bilen faktisk er i strid med forskriftene. Har du f.eks sotet fremvinduer kan dette være en unnskyldning du gir dem for å avskilte utenom mistanke om trimming.

Nøkkelen er å gi de lite å jobbe med. Blir de aggressive er det bare å stå helt i ro å observere og se de bryte en forskrift etter den andre. Husk å ha på lydopptak på hurtigtast på tlf. Ansvarshavende på lensmannskontoret blir ordentlig paff da du kommer med noe sånt, og forhåpentligvis slipper du videre trakkasering, hvis det er tilfelle.

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
De kan ikke klippe skiltene uten en grunn. Dvs. at de må ha sikre bevis på at bilen faktisk er i strid med forskriftene. Har du f.eks sotet fremvinduer kan dette være en unnskyldning du gir dem for å avskilte utenom mistanke om trimming.

Eneste man kan få vet mistanke om trimming er vel visning?

Nøkkelen er å gi de lite å jobbe med. Blir de aggressive er det bare å stå helt i ro å observere og se de bryte en forskrift etter den andre. Husk å ha på lydopptak på hurtigtast på tlf. Ansvarshavende på lensmannskontoret blir ordentlig paff da du kommer med noe sånt, og forhåpentligvis slipper du videre trakkasering, hvis det er tilfelle.

Greit å huske på at det ikke er lov å ta opptak av andre uten å opplyse dem om det også :)

Skrevet

Et slikt lydopptak kan vel uansett ikke brukes til noe uten at de har samtykket til å være med på opptak..? :roll: Jeg er derimot dritlei alle som syter på og gir all skyld til politiet(og alle) andre, når de slv driter på leggen.

Skrevet

Det er forøvrig riktig, men du undervurderer hvor godt kort du sitter på med et skikkelig godt lydopptak, eller bedre - videoopptak. Man kan gjøre MYE skade om man går inn for det. Og mennesker er redde, og gir etter. Hvorvidt det er lovlig eller ikke så vil vedkommende nedpå kammerset få førstehånd info om hvordan sine betjenter holder på.

Det har forresten vært unntak fra denne regelen i rettsaker hvor et skjulte lydklipp har vært av essensiell viktighet for oppklaring av saken.

Skrevet

du skal være heldig og treffe på de rette folka hvis du noen gang skal få godkjent dette. Men det kan gå hvis du drar til riktig trafikkstasjon. Du får etter 1.1.2008 ikke lenger godkjent bilen når totalvekten blir for høy. Før kunne de skrive ned fra 5 til 4 sitteplasser og redusere nyttelast , men dette er ikke lenger tillatt. Men jeg har hørt om folk som fortsatt har fått det til, så jeg foreslår du lager en tråd om hvilke biltilsyn som fprtsatt gjør dette.

Skrevet

en kamerat av meg har gjort akkurat samme ombygging og han tenkte å godkjenne det men han fant ut det kunne bli vanskelig fordi akselvekten foran er forandret siden det er satt i en 6 sylindre motor mot en 4 sylindre som er orginalt.

Skrevet

Jaja.. Ble litt nervøs i går kveld da jeg skulle hjem til Drammen etter å vært hos helgeb.. Kom jo mitt inni politijakta av noen gærninger som hadde skutt på politiet.. To ml'er flere v70 og mondeoer og til å med helikopter, men fant fort ut dem ikke var interessert i meg og 345 min heh..

Skrevet

Et slikt lydopptak kan vel uansett ikke brukes til noe uten at de har samtykket til å være med på opptak..? :roll: Jeg er derimot dritlei alle som syter på og gir all skyld til politiet(og alle) andre, når de slv driter på leggen.

hvis det er samme regler som ved tlf samtale, noe jeg vil tro det er ,så holder det at EN av partene vet om opptaket.. og DU vet det jo..

Skrevet

hvis det er samme regler som ved tlf samtale, noe jeg vil tro det er ,så holder det at EN av partene vet om opptaket.. og DU vet det jo..

Det er vel ikke riktig, begge parter skal vite om et evt opptak. Det er derfor det alltid nevnes når du f.eks. ringer Tele2 kundeservices at samtalen kan bli tatt opp. Dvs. det er ikke ulovlig å ta opp en samtale, men skal den bli benyttet i en rettsak e.l. så må begge parter være oppmerksom på opptaket.

Skrevet

Vet at firmaer er pliktige til å opplyse privatpersoner om at samtaler blir tatt opp.

Men vet ikke om dette gjelder for privatpersoner.

Jeg tar uansett opp alle møter jeg har med politiet. Har reddet meg fra en bot en gang.

Skrevet

quote]

Hehe, fin tolkning av regelverket men det er ikke så enkelt tror jeg. Isåfall er hele regelverket en vits.

Skrevet

quote]

Hehe, fin tolkning av regelverket men det er ikke så enkelt tror jeg. Isåfall er hele regelverket en vits.

:lol: Hadde vært intressant å hørt tolkningen på fartsgrenser også :lol:

Skrevet

quote]

*Hvorfor er da regelverket en vits? Det er jo en av de som er med i samtalen så klart..

Sakset fra datatilsynet:

Hemmelige opptak av samtaler man selv ikke tar del i, rammes av straffelovens bestemmelser, jf. straffeloven § 145 a. Dette medfører likevel ikke at det uten videre er lov å foreta opptak som faller utenfor nevnte forbud.

4.5 Private formål

Med private formål menes for eksempel private personers ønske om å dokumentere sine telefonsamtaler. Opptak gjort for private formål vil normalt falle utenfor personopplysningslovens virkeområde under henvisning til unntaket i lovens § 3 annet ledd. Unntaket vil kun gjelde for privatpersoner.

Skrevet

Hør da, hvis en person ringer en annen og tar opp samtalen, så er det helt greit FORDI den personen som ringer vet at opptakeren står på? ?? høres litt rart ut det..

Det du har sakset fra datatilsynet er jo bare definisjonene

Skrevet

Din feil som kjører i en ikke godkjent bil, altså biler som ikke er godkjent er ei heller ikke biler som er "forskriftsmessig" stand. End of story.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...