Gå til innhold

Ble stoppet av politisvina i går kveld!! aiiai.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du bare byttet motoren, så kan du like godt avskilte bilen da du ikke får den godkjent.

nå har jo en e30/36 318is og 325 samma understell da men ellers går det jo bra ;)

Mye er likt ja, men ett raskt søk på realoem sier også at blandt annet fjærer forran og bak og dempere forran ikke er det samme på 325 og 318is (e36).

Dette med grunnlag nettopp i vekt.

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
takker for mye svar! Da skal jeg få dette godkjent og hente papirer og slikt fra bmw.. håper dette blir godkjent og alt er som det skal nå da.. Vil ikke at denne godbilen som jeg har lån på skal bli stående stille akkurat!

Men er det noen som har sendt søknad til BT om ombygging her før? er det noe jeg burde få med meg som kan være viktig når jeg skriver.. Vet ikke helt hvordan søknaden skal skrives egentlig.

Mvh Eivind

jeg har vært på BT og snakket om søknad. og det jeg fikk beskjed om at jeg trengte var.

dokumentasjon fra bmw at alle delene du har brukt kommer fra en 325. denne dokumentasjonen gir IKKE bmw ut lenger. men du kan printe ut fra ETK selv.

også må du dokumentere hvem bil motoren er hentet fra. så de ikke tror den kan kome fra en stjålet bil foreksempel.

Skrevet
takker for mye svar! Da skal jeg få dette godkjent og hente papirer og slikt fra bmw.. håper dette blir godkjent og alt er som det skal nå da.. Vil ikke at denne godbilen som jeg har lån på skal bli stående stille akkurat!

Men er det noen som har sendt søknad til BT om ombygging her før? er det noe jeg burde få med meg som kan være viktig når jeg skriver.. Vet ikke helt hvordan søknaden skal skrives egentlig.

Mvh Eivind

jeg har vært på BT og snakket om søknad. og det jeg fikk beskjed om at jeg trengte var.

dokumentasjon fra bmw at alle delene du har brukt kommer fra en 325. denne dokumentasjonen gir IKKE bmw ut lenger. men du kan printe ut fra ETK selv.

også må du dokumentere hvem bil motoren er hentet fra. så de ikke tror den kan kome fra en stjålet bil foreksempel.

BMW ETK fåes ikke den på cd/dvd ?

Hadde vært nyttig å hatt :)

Beklager OT .

Skrevet

Sorry en OT til, men jeg som har original E30 323i, måtte jeg gjort mye for å få godkjent min ombygd til 325i?

Her er vel nesten alt untatt hjernen og boringen likt..:)

Skrevet
Sorry en OT til, men jeg som har original E30 323i, måtte jeg gjort mye for å få godkjent min ombygd til 325i?

Her er vel nesten alt untatt hjernen og boringen likt..:)

vet ikke hvordan dette er på e30 jeg, men jeg vet at man kan bruke 325 veiv på 320 motor som sitter i e36 og det tilsvarer 2,3 liter i sylindervolum .. eller om det var delene fra 323 som tilsvarte det er jeg litt usikker på . leste på det her om dagen !

mulig blokka til 323 er identisk som 325 men bare veiva som har lenger slag ? Kan være :) .

da vil det jo si at du har en motor som har delenummer som en 323 med med større effekt, da kan egentlig ikke politiet si så mye før en eventuell benking . for å finne det ut må motor demonteres :P

Skrevet

Beklager OT .

http://www.realoem.com/bmw/

Det ligger link til det oppe til høyre her på siden...

Så det biltilsynet ønsker er bekreftelse på at delene på min bil som jeg bygger om til 2,8 liter ER fra en 2,8 liter via utprinting på delenummer fra denne siden, om jeg forstod riktig over her :) ?

Skrevet

Beklager OT .

Så det biltilsynet ønsker er bekreftelse på at delene på min bil som jeg bygger om til 2,8 liter ER fra en 2,8 liter via utprinting på delenummer fra denne siden, om jeg forstod riktig over her :) ?

Du må ha dokumentasjon på at delene er ifra en 328 ja, og den dokumentasjonen får du forsjåvdt ifra de databladene. Selv har jeg vanskelig for å tro at online etk kan være gyldig dokumentasjon, men er jo bare å prøve :)

Skrevet

Beklager OT .

Du må ha dokumentasjon på at delene er ifra en 328 ja, og den dokumentasjonen får du forsjåvdt ifra de databladene. Selv har jeg vanskelig for å tro at online etk kan være gyldig dokumentasjon, men er jo bare å prøve :)

takk skal du ha for svar !

for i følge han over her så ville ikke bmw ut med papirer som bekrefter dette, da er det jo egentlig ingen annen mulighet som jeg ser ?

Joakim

Skrevet

må vel inn på ett BMW verksted hvor de bekrefter at alle deler som skal byttes er byttet til riktig del. ergo må du lage en liste over alle komponenter som skiller (som da vil si også en liste over alle deler som er like) på de to bilene, så levere en lsite over de byttede delene som BMW verkstedet skal gå over og sjekke og kvittere på. så vidt jeg vet..

Og det er vel denne listen BMW ikke lenger vil gi til deg, så da får man gjøre det selv.

hvorvidt realoem er bra nok dokumentasjon tviler jeg vel litt på.. her må det nok chassisnr på plass, og hva er vel mer naturlig enn å bruke chassisnr som motoren stammer fra :)

og husk at uten synlig delenr er det ingen som vil bekrefte noe som helst mest sannsynlig.

Skrevet

nei nei nei, ikke det jeg sier. Det jeg sier er at du nok må ha ett chassis nr å refere til når du leter opp deler. dvs at du må kunne vise til at på chassis XY12345 sitter disse delene. Dette er en 328, på min bil YX54321 som er en 320 sitter disse delene. DETTE skiller, DETTE er likt, her har du en bekreftelse fra BMW Dahlum om at de har sjekke at alle disse delene er byttet. Her har dere bilder fra byttet. Her er vognkortet mitt, signer her ;) hehe

Skrevet

da forstår jeg !

har jo en bil som er momset inn til norge, så det jeg egentlig trenger å gjøre er å ta bilder under prosessen, vise at jeg har 2 chassinummer som er lovlig i norge, og bekrefte delene som er like fra chassinummer 1 som er 328 tilsvarer delene som sitter på chassi nummer 2 og om det er forskjell i delene fra C1 og C2 så er jeg nødt til å opplyse om hvilket deler det er, og når jeg ferdig med dette, så må jeg kjøre bilen på bukk hos BMW og få de til å skrive på et papir at delene som er forskjellig fra 320 til 328 er byttet , og legge ved dette i søknaden samt bildene, og om de har en god dag så signerer de å stempler godkjent :) ? forstod jeg rikti da .

takk for info forresten !

Skrevet

jeg har vært hos bilia fredrikstad. de vil ikke gi noe dokumentasjon siden bmw norge ikke gjør det lenger. både bilia og BT sa at utskrift fra ETK burde holde siden bmw selv bruker dette.

Skrevet
jeg har vært hos bilia fredrikstad. de vil ikke gi noe dokumentasjon siden bmw norge ikke gjør det lenger. både bilia og BT sa at utskrift fra ETK burde holde siden bmw selv bruker dette.

Takk skal du ha, det vil si at jeg må printe ut delenummer og bilde av alle delene som er forskjellige fra 320 og 328 :) ?

Må jeg da vise delene fra begge parter ? altså printe ut delen fra 320 og fra 328 av det som skiller seg !?

Er litt fersk angående godkjenning av bil !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...