Silverboy Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Det bør hjelpe veldig ja. Så kommer jo dette spørsmålet med akselvekter og drit da. Hovedregelen er å spørre først. og da får du sikkert som svar at du må ha velsignelse fra BMW (som du sikkert ikke får) , og da kan du foreslå det over Vi er så heldige i dette landet at det noen har fått godkjent på en måte behøver ikke neste å få godkjent på akkurat samme måte. Det vanskelige er nok å få frem at råkarosseriet er identisk.
Sjøbuse Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 jeg skal goodkjenne en E38 728 som E38 740. fårst må jeg dokumentere at begge karosserieneer like. altså har samme dele nr. siden de er like betyr det at 728 karosseriet er likt og tåler effekten av 4,4 L V8 fra 740. så må jeg ha liste over bremser, drivverk og dempere fra begge biler. godkjennes søknaden så kan jeg flytte delene fra 740 over på 728. så til visning. de ser de på alle delene som må byttes at de som er fra 740 er byttet over. mine bakbremser har samme dele nr på begge biler. så de kan stå. men bremsene forran på 740 er større. så de må flyttes. når de har sjekket bilen og de ser alle delene er fra 740 så blir det godkjent.
Silverboy Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Jo mer dokumentasjon du har jo lettere blir det nok. for det skal ikke være noen tvil. si f.eks bremser, du har forksjeller på skriver, klosser og kalipere. Og du finner kanskje forskjell på masterpumpe. Men hva med f.eks kjølekanaler, som kan ligge under helt andre dataark. Har sett på tidligere godkjenningspapir fra f.eks golf til 16v at frontleppe må byttes.. Ikke noe man kanskje normalt ville tenkt på. Altså lurer de på om noe annet kan skille så skal de kunne finne det frem i din dokumentasjon. Så det blir nok en helvetes perm Var lettere da importørene kom med en egen liste med ALLE forskjeller.. da var jo det nok. Kan jo ha flaks og klare seg med langt mindre dokumentasjon, og man kan ha uflaks og ikke få det til åkke som..
hardrocxsludge Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 da forstår jeg . har lest det at å begynne om byggingen også sende søknad ikke er noen suksess, så jeg må sende en skriftelig søknad å skrive at jeg har lyst til å bygge om en 320 bla bla bla om til en 328 bla bla bla, og må vente på svar fra de om det er ok å starte ombyggingen ? og etter det så må jeg gjøre slik som sjøbusa har gjort
Sjøbuse Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 har ikke gjort noe ennå jeg. bare vært på BT og snakket med de. men dette er veien å gå for å få det til sa de. og vekten på bilen må ikke bi for høy da. men 320 og 328 har vel ikke mye vekt forskjell.
Silverboy Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Du skal vel ikke ha 328 coupe inn i en 320i sedan? Det kan jo by på problemer da ikke karosseriet er identisk. Da må du nok finne chassis fra en 328 sedan i så fall. også vise forskjeller og likeheter med den, og de delene du har på coupe'n bør jo ha samme nummer på delene som sedanen, så du bør jo kunne bruke de delene likevel 0
Sjøbuse Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 eller vise til at en cupe og sedan har lik motor og effekt. så begge karosseriene tåler samme motor. men uansett så bør du ha ramme nr på bilen du henter motor fra. eller så kan den bli misstenkt som stjålet.
hardrocxsludge Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 har også hørt som nevnt før her at det er store forskjeller når det gjelder gokjenning, plutselig får en godkjent bilen som ombygd med turbo, det understellet, det hesteantallet, de bremsene og den uter 600 hester og 800 Nm, også kommer det en nisse etterpå med samme specsa eller deler som skal holde for samme effekten å får ikke det godkjent ! Vet ikke om det er litt samma saken som polti før her jeg, at alle har forskjellige meninger å syn på ting ? altså man kan møte på en lovlydig rytter som setter fingen på ALT og man kan møte på en som ser litt mer lyst på saken . driver selv sammen med far min å pusser opp en amerikans lastebil som har gått på prøveskilt, disse er et rent H å få skilt på ! men vi har endelig fått godkjent søknad og kan vise hod biltilsynet . vi var i drammen sist og fikk oppgitt at chassinummer 123456789123 da trengte vi bare sifrene mellom 4 og 2 , satt dette i ramma med graveringspenn, og fikk opplust at bilen kunne vises annet sted enn drammen også, vi kom til visningen å fikk 1 mangel . Gjett !? at alle sifrene i chassinummer måtte graveres inn . det var da forskjellen mellom 2 steder
hardrocxsludge Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 jeg sitter altså med 2 skal som er coupe så det blir ikke noe problem ! 320 coupe og 328 coupe . men er ingen ting som haster, så får sette meg ned en kveld å skrive en søknad om å begynne byttet ! takk for svar gutter Så får jeg beklage trådstarter for all OT som har kommet inn her, og ønske han lykke til med godkjenningen i sin bil ! fortsatt god kveld bmw entusiaster
Sjøbuse Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 jeg har sjekket ramme nr på begge mine biler på ETK. og de har samme dele nr på karosseriet. så skal nok gå bra her også. må bare få sendt søknad jeg da. bilene mine
hardrocxsludge Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 jeg har sjekket ramme nr på begge mine biler på ETK. og de har samme dele nr på karosseriet. så skal nok gå bra her også. må bare få sendt søknad jeg da. bilene mine Bilen du bygger på ser jo mer en strøken ut ! venter et bra resultat på min egen e36 også, den står så i delener nå så eneste som er på bilen er for- og bakstilling ! ellers nedribbet inni, og utenpå, så har en lang vei å gå, men er gjort for mest mulig optimal bil og null rust . Lykke til med ombyggingen
Sjøbuse Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 bilen min er i dagelig bruk. og den er 11 år gammel nå. så helt strøken er den nok ikke hehe. men den er jo ikke stygg da gleder meg til å få i V8er ja. lyden er halve opplevelsen vettu
hardrocxsludge Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 det er jeg enig i ! kan si det samme når jeg har kjørt både 4 og 6 sylindra e36 . lyden er halve opplevelsen
Dr_S Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 De var nok bare ute etter å skremme deg Hvis de sier du skal vise/godkjenne bilen, skal du få mangellapp utifra teknisk kontroll på bilen. Og tviler igrunn på at de skjønte bilen var ombygget. Med mindre du var borti noen BMW kjennere denne gangen da Politiet i Kragerø har jeg forøvrig en negativ opplevelse med, begynner bli noen år siden nå, men de fulgte etter oss etter litt pådrag på e18. Jeg kjørte rolig inn på en p-plass, de stormet frem til bilen min og oppførte seg som de gorillaene Sjekket førerkortet mitt og slang det inn i bilen min med stor kraft etterpå... De var SÅ sure for at de ikke hadde noen måling på meg, hehe
Sjøbuse Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 De var nok bare ute etter å skremme deg Hvis de sier du skal vise/godkjenne bilen, skal du få mangellapp utifra teknisk kontroll på bilen. Og tviler igrunn på at de skjønte bilen var ombygget.Med mindre du var borti noen BMW kjennere denne gangen da Politiet i Kragerø har jeg forøvrig en negativ opplevelse med, begynner bli noen år siden nå, men de fulgte etter oss etter litt pådrag på e18. Jeg kjørte rolig inn på en p-plass, de stormet frem til bilen min og oppførte seg som de gorillaene Sjekket førerkortet mitt og slang det inn i bilen min med stor kraft etterpå... De var SÅ sure for at de ikke hadde noen måling på meg, hehe ja du skal få lapp fra de med frist for visning hos BT, pleier å være 4 uker fra dato du blir tatt. har du ikke fått dette kan du nok slappe av. men godkjenn bilen. blir du tatt igjen har de deg og bil muligens i registeret. og da ser de fort at du ikke brydde deg om å godkjenne bilen din. da kan det bli kjedelig for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå