Odd-M Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Har originale xenon i nærlyktene. Den siste tiden har den ene lyset trøblet litt og vil ikke tenne. Når jeg slår på lysene kommer det da et svakt blink i pæra på styrke med parklys før den etter et halvt sekund slukker helt. Neste gang jeg bruker bilen fungerer det. Noen ganger holder det å slå av og på lysene. Har gått over kontaktene frem til tenner og på selve pæra uten at det ser ut til å hjelpe. Tips?
BMW 2002 Fredrik Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Mange har opplevd at de blir kvitt problemet ved å bytte BEGGE lyspærene til nye.
kimbru Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Dersom det ikke hjelper prøv å bytt ut org. ballastene med. digitale ettermoterings ballaster. husk å også kjøpe adapter fra org.xenon til ettermont. ballast, ellers vil de ikke passe om en annen. disse ballastene kan du kjøpe her: http://www.quality-autoimport.no/storefront.php?pid=4466
Odd-M Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Skrevet Januar 8, 2010 I går begynte den pæra som har fusker å lyse med kraftig lillaskjær i fargen, så da er vel syndebukken lokalisert. Digital ballast? Her har du nok blitt et lettvint offer for tvilsom markedsføring.
kimbru Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Digital ballast? Her har du nok blitt et lettvint offer for tvilsom markedsføring. Vennligst begrunn?
Odd-M Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Skrevet Januar 8, 2010 Ballaster er kun en transformator, eller "coil" om du vil, som omdanner 12V til mye høyere spenning. "Mekanisk" sådan etter prinsippet "en ledning inn, en ledning ut". Det eneste digitale i en bil av samme beskaffenhet som E39 er i såfall info som går mellom de forskjellige styringsboksene. Jeg tror ikke E39 har CANBUS-styring, men det er mulig jeg tar feil. Lysmodulen registrerer i slike tilfeller kun om det ikke går strøm frem til lysene. Går forbrukt strøm under en gitt definert grenseverdi så kommer det feilmelding. Herav feilmeldinger relatert til xenon-kit som kun drar 35W kontra vanlig halogen på 55W. Og skulle det være det minste tvil så hadde jeg aldri byttet ut originale kvalitesballaster fra Bosch med noe ettermarkeds "digitale" jallagreier produsert i Kina. Mulig Bosch får produsert delene sine i Kina, men det er i såfall etter helt andre specs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå