Gå til innhold

Registerreim/kjede/bytte:P?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heiheihei, jeg har en bmw 316i 1989 modell e30 kaross 2 dørs.

Lurer først på om jeg har kjede eller reim?

Og evnt når reima bør byttes ooog hvor jeg kan se når den sist var byttet(klistremerke?)

Skrevet

på denne er det nok reim... skal stå stemplett i servicehefte hvis gjort på verksted. ikke alltid de er så flinke med å føre hva som er gjort men mener det er 5år eller hver 90tusen km på disse bilene.. ring verksted som har hatt servicer på den og de kan sjekke på deres historikk...

Skrevet

Disse har en konstuksjonsfeil som gjør at reima må skiftes hver 40 000km.

De prøvde først med 80 og så 60 000km, men måtte så sette det ned til 40 000km etter mange motorras.

Vet du ikke eller finner ikke ut når reima er bytta sist ville jeg bytta den så fort som mulig :wink:

Skrevet
Disse har en konstuksjonsfeil som gjør at reima må skiftes hver 40 000km.

De prøvde først med 80 og så 60 000km, men måtte så sette det ned til 40 000km etter mange motorras.

Vet du ikke eller finner ikke ut når reima er bytta sist ville jeg bytta den så fort som mulig :wink:

Konstruksjonsfeil ??

Kan dette stemme da?

Kjenner til 2 stk av denne hvor ingen har hatt motor-ras hvor den ene hadde gått 186.000 og den andre hadde gått 143.000 uten bytte.

Begge motorene gikk som ei klokke og eierene byttet reim etter eget ønske.

Men selvfølgelig man skal ikke bruke disse to som noen fasit heller da.

Skrevet

Gikk som en klokke ja... Sa de tikk-tikk-tikk-tikk? :roll:

Regner med at de to du kjenner til ikke hadde eid bilen siden ny og ikke kjenner hele historien til bilen. Mest sannsynlig er reima blitt bytta en eller flere ganger...

En registerreim kan holde 200 000km, men ikke 200 000 og 15-20 år på en BMW M40 :wink:

Skrevet

m40 er ikke noe å satse på nei. toppen ryker. har selv drept 2 motorer.

Skift reima. ikke så mye arbeid vist du liker å skru. kjøp haynes boka eller last ned fra nettet hvordan det skal gjøres.

Skrevet

BMW endret raskt intervalen på reimbyttet da" ingen" av bilene kom til 80 tusen intervalen for bytte av reim under nordiske forhold ,før reima mistet tennene og eller røyk. har selv hørt om tidlige biler som tennene kunne plukkes av reime ved reimbytte ofte før 40 tusen km.Er du i tvil bytt reim på din bil.

Skrevet

Eg hadde ein 91 mod E-36 318i med reg.reim, og denne haldt frå 122.000 til 280.000km utan skifte :shock: Bilen er seld no, og ny eigar skifta reim dagen etter. Trudde det var kjede på denne, så difor skifta eg ikkje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...