Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er en video : 3min og 55 sek så begynner det..

Har tenkt å kjøpe bilen men den blir kjempe varm etter 20 min med hard kjøring..

Så derfor tenkte jeg skule høre her om noen av dere har en anelse av hva det kan være..

Han som har bilen sier at det er dårlig kombinering med s14 turbo ( orginal ) med 320 motor..

Skrevet

har vell ikke noe med type turbo vil jeg tro. lekkasje fra olje opp ned på turbo elns vil jeg tro? olje på glovarm snurre kan fort bli spennende..

Skrevet

for å si det sånn... turbo har ingen ting med saken å gjøre.. mistenker eksoslekasje og fet blanding.. tar fyr i eksosen og kommer ut gjennom pakning ved manifoil. joda liten turbo for en sekser og gir seg nok på høyt turtall.. men 1kg trykk er 1 kg trykk uansett hva motor hvis du forstår :lol: .. en ting kan jeg si. de diskuterer motorbrann flere ganger og når det skal ta fyr.. dette har skjedd før med andre ord.. bilen blir kjørt hardt og stoppet momentant.. ikke noe godt bygget bil av smarte folk....GARANTERT :roll: tror de fleste bygger noe bedre selv med litt tid.

Skrevet

Er nok enig alle jeg og, har selv fått til dette et par ganger :)

Er nok med litt olje svetting fra olje retur eller olje inn som kommer på eksoshuset da blir det flammer ;)

Mange kjører "gummislange" helt opp til oljereturen ved mye varme smelter denne sakte men sikkert å begynner å svette litt olje da er det i gang.

Sikkert en enkel sak å ordne.

Kan også være pga høy varmegang dette, som igjen kan være mager blanding/feil tenning noe som gjør at det skal ikke mye til før både grenrør og turbo blir rødglødene

Skrevet
for å si det sånn... turbo har ingen ting med saken å gjøre.. mistenker eksoslekasje og fet blanding.. tar fyr i eksosen og kommer ut gjennom pakning ved manifoil. joda liten turbo for en sekser og gir seg nok på høyt turtall.. men 1kg trykk er 1 kg trykk uansett hva motor hvis du forstår :lol: .. en ting kan jeg si. de diskuterer motorbrann flere ganger og når det skal ta fyr.. dette har skjedd før med andre ord.. bilen blir kjørt hardt og stoppet momentant.. ikke noe godt bygget bil av smarte folk....GARANTERT :roll: tror de fleste bygger noe bedre selv med litt tid.

etter det jeg har fått med meg er det orginale dyser på denne, er ikke mulig å få så feit blanding da :)

Skrevet

Nei er ikke gjort så bra men det funker.. Men på en pris på 10000kr så kan man ikke forlange all verden.. Skal høre litt med eier .. Takk for skikkelig svar ;)

Skrevet

Hvis orginale dyser og orginal trykk regulator så drukner den :lol: ... bensintrykkregulator for sugemotor drukner turbo motor i bensin.. og med motorlyd på filmen så høres ut som mye eksoslekk.. gi lyd når funnet ut.. oljelekk burde de sett og så pass mye flammer så skal det lekke mye olje..

Skrevet

bygget selv turbo motor i sierra is. brukte orginale dyser og trykk regulator.. fikk alt for mye bensin gr bensintrykk regulator for sugemotor ikke er bygget for overtrykk\ladetrykk..men for undertrykk. derfor vacum slange på trykkregulator for turbomotor.. funket fint med cosworth sin trykk regulator med justering.. druknet på tomgang og lave turtall eller med jassing på gassen. kan seff ta feil men det som måtte til på is en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...