Gå til innhold

Flatt batteri, kan dette lades?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Mitt batteri er ikke helt flatt, men dårlig. Regner med at det er fra bilen er ny 2004. Bilen er en E60 530 DA.

Vurderer om jeg skal bytte til nytt batteri, fikk beskjed fra Bavaria idag at et AGM batteri kostet 3500 kr, pluss montering. Men synes det blir sinnsykt dyrt om jeg kan lade det, så tenkte eventuelt å kjøpe c-tek lader og prøve det, Thorshov bilekvisita hadde en til 1300 kroner som virket som den var sterk nok.

Hva synes dere her inne??

Skrevet

burde absolutt prøve og lade det for så og måle spenninga på det;) sulland på hamar mente jeg burde bytte mitt da jeg slet med det.. fikk det full ladet med en c-tek lader og etter det har det funka som gull ;)

Skrevet

Bare å prøve å lade det. Menne, batteri kjøper du på biltema til 6-700kr. Solide og fine. Aldri hørt noen klager angående dem :)

Skrevet

Jeg ville faktisk kjøpt batteri på mekonomen! Biltema fikk best i test på bilbatterier for noen år siden, og etter det så har prisene på dem skutt i været. Det var faktisk billigere å kjøpe et batteri på mekonomen, da jeg kjøpte i sommer.. Men ja, Biltema batteriene er helt fine de, ikke noe negativt å si om dem, bortsett fra at de er blitt litt dyre :(

Men du er nødt til å lade opp batteriet ditt først, så har du i allefall gjort det. Muligens penger spart:) Lykke til, og god natt:D

Skrevet

Det var relativt stiv pris for et batteri. Kjøp Sønnak eller Varta. Jeg kjøpte Sønnak i høst, og er storfornøyd. Bilen har aldri vært så lettstartet som nå.

Har du prøvd å måle spenningen på batteriet?

Forøvrig kan jeg anbefale Ctek-lader på det varmeste, de er bare å sette på, så finner den ut selv om batteriet er dødt eller ikke, og vedlikeholdslader når det trengs. Jeg har båtbatteriet vårt stående på en sånn en hele vinteren gjennom :)

Skrevet

Men hvis du skulle besteme deg for å bytte batteri må du nok en tur til BMW forhandler for å registrere bateribyttet ,slik at ladeeffekten er tilpasset dit nye batteri.

Skrevet

Ja, bavaria mente det ikke bare var å bytte det selv, de måtte inn i noen systemer så jeg ikke fikk feilmeldinger. Men vet jo ikke om dette kun er for at de skal gjøre jobben og tjene penger.

Skrevet

om et batteri er nesten 6 år, så har det mer eller mindre gjort bruken sin, og jeg ville anbefalt deg å bytte.

jeg kjøpte tidligere i vinter et Sønnak Powerline på 100ah og betalte 1350kr, da Volvo skulle ha 2k for "samme" batteri.

Skrevet

Gelebatterier beregnet for industrimaskiner såfremt det lar seg gjøre innenfor de fysiske og elektroniske forutsetningene på E60 (sjekk med forhandler). Mer brutale batterier skal man lete lenge etter. Tror jeg betalte 1700kr for mitt da jeg handlet på Thorsov Bilrekvisita. Intet problem å stå to uker urørt i -15 blå, og startet som ingenting etter to uker. De er beregnet til å dra igang en svær 16L dieselmaskin, så en liten rekkefirer er litt under dens liga. Startamperen er vanvittig. Men den har gjort jobben prikkfritt i snart 3 år i min gamle BMW "racerbil"

Optima batterier.. http://www.gylling.no/optima.htm

Skrevet

Da ble det ny lader på meg. Kjøpte en C-tek lader, skulle vissnok være den beste ifølge mange forum. Kostet meg 1200 på bilxtra. Tok utgaven som heter xs7000 eller noe. Blir spennende å se i morgen om det blir bedre, og nå skal bilen stå i kulden noen dager, så da får det prøvd seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...