Termy Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Det har seg sånn at bensinlokket trolig har frosset fast, ettersom det ikke vil åpne seg ved trykking på lokket. Jeg har fjernet all is i kanalen rundt bensinlokket. Er det noen som har noe tips og\eller triks for å få opp et frossent bensinlokk på denne typen? Takk!
mariusea Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 ta en bærepose med varmt vann i, å legg det innpå en liten stund. skal gå opp igjen etter noen min
Termy Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Skrevet Januar 5, 2010 Det skal prøves! Takk for hurtig responds.
Termy Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Skrevet Januar 7, 2010 Etter å ha holdt en pose med varmt vann over lokket, hørte jeg noen sprak og knas, men det sitter fortsatt helt fast. Er det noe avfrysningsmiddel man kan kjøpe og ha ned i kanalene rundt lokket? Tenker da på noe liknende låsspray.
Hoem Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 isen er ikke helt vekk da, ville bare fortsatt med varmt vann for å varme, i værste fall får du jo av-isningspray for vindu på bensinstasjoner/thorshov/biltema
MrBroFlow Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Kunne vell også prøvd med varmepistol, hårføner osv..
Hans Wilhelm Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Slet med det samme på min E46. Låste opp og igjen gang på gang samtidig som jeg trykket på bensinlokket. Pluyselig kommer det.
Termy Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Skrevet Januar 7, 2010 Slet med det samme på min E46. Låste opp og igjen gang på gang samtidig som jeg trykket på bensinlokket. Pluyselig kommer det. Lucky shot! Jeg vasket selvfølgelig bilen dagen før det ble 25 minus, og den fikk jeg smake godt. Har nå stått med varme i ti minutter, men det hjelper dårlig, ettersom det fryser på så fort det tiner. Jeg får høre om det er mulig å sette den inne på verksted eller hos forhandler i et par dager Edit: Takk for gode forslag!
Lillen Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Er det ikke en manuell spak for å åpne de lokkene der på baksiden når du har sentrallås? Om det er det kan du jo prøve om du får åpnet det på den måten. bare en tanke. hehe
Termy Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Skrevet Januar 7, 2010 Det er et godt spørsmål, og du har helt sikkert rett! Dørene har også fryst, så jeg går uansett for opptining i et varmt lokale/verksted.
Superbeetle Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Er det ikke en manuell spak for å åpne de lokkene der på baksiden når du har sentrallås? Om det er det kan du jo prøve om du får åpnet det på den måten. bare en tanke. hehe Pleier å være en wire i bagasjerommet et sted, ser nok ut som en plastklips i teppet men med en bensin-symbol på.. Om dette er i E93 vet jeg ikke..
MrBroFlow Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 jeg vill anbefale varmepistol.. det gjør susen.. får liksom varmet opp metallet og allt sikkelig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå