Diesel power Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Det hu gjør er faktisk straffbart ihht til veitafikkloven. Å akselrere mens noen kjører forbi er straffbart, og man SKAL, ikke bør, faktisk også legge seg ut mot høyre skulder når noen kommer og skal forbi. Men det er også en vurdering som evt politiet hadde kommet til å vurdert i ditt valg om å kjøre forbi i 50-sonen, gjorde du noe straffbart? Det er en årsak til at man har 50-sone. Er det gangfelt, lyskryss/politiregulering eller andre "hindringer" så er det faktisk ikke lov å kjøre forbi. Jeg vet ikke om mange 50-soner her oppe ihvertfall hvor man kan kjøre forbi i 50-sonen i den farten hun holdt faktisk(40km/t) og rekke den før neste kryss eller overgang. Da hadde jeg måttet akselrert opp til den farten du nevner og da ryker temmelig sikkert lappen ja Hvis hun hadde hatt 40km/t og du hadde akselrert til 70 før forbikjøring så hadde du trengt 8, kanskje opp mot 10sek på å komme riktig og trygt forbi. Da har du tilbakelagt 155-195m i 70km/t. Det er fra ca.1,5 til nesten 2 fotballbaner det, og da har vi enda ikke tatt høyde for at det kan komme en bil i 50-60km/t imot deg også Man bruker selvsagt like lang tid forbi en annen bil med samme fartsdiferanse i både 30 og 100km/t. Det som skiller er distansen som tilbakelegges i de sekundene det tar. Det virker alltid å være ett kryss, en overgang e.lign som gjør at man kan skape farlige situasjoner i en 50-sone synes jeg. Men jeg har heller ikke kjørt over alt da
Hawkon88 Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Jeg har sluttet å kjøre forbi med bil i 50sonene, men med mc er det null problem. Bruker kanskje 50meter på en bil. Akslerasjon som gruser en e46 m3 til 150kmt gjør sitt.. Og nå er ikke min sykkel blant de heftigste 600ccm heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå