NSR Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 En kamerat har en 320 e36 som gikk varm i dag.. Han starta bilen og lot den stå på tomgang i noen få minutter før temp. måleren bare fortsatte oppover... Og det blåste ikke varmluft inni bilen. Det er kjølevæske på bilen, og bilen har vært i daglig bruk fram til i dag.. Hva tror dere kan være problemet? Kan det være termostaten som har "hengt seg" eller er det mest sannsynlig defekt vannpumpe? Det har forresten blitt dårlig med varm luft inni bilen de siste dagene, selv om temp-nåla har liggi på midten hele tida bilen var driftsvarm. Kan det være noe feil på varmeapparatet?
-Roger- Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 vannpumpe, termostat eller viskosekobling. Alle 3 ting er relativt enkel å bytte
NSR Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Skrevet Januar 5, 2010 vannpumpe, termostat eller viskosekobling.Alle 3 ting er relativt enkel å bytte Viskosekoblinga skal være i orden, bilen har alltid holdt seg på midten på temp måleren samme hvor lenge den har gått på tomgang osv
Dekkbrenneren Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Enig, bytt de 3 tingene så er den sikkert gudd...
miktor Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 ta og luft kjølesystemet. sku av loket til tanken, skru opp lufte skrua, sett på varme annlegget, og hell på litt og litt kjølevæske og vatn til det slutter å boble. etterfyll dagen etterpå vist nivået ligger under cold/kald streken.
NSR Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Skrevet Januar 5, 2010 Hvor annbefaler dere å kjøpe vannpumpe og termostat?
microkypex Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Mest sannsynlig at vannpumpa er gåen. Kjent problem på bmw. Impelern er laga av plastikk og bmw anbefaler å bytte den ut med med jern.
sladjan Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Til vanlig så ryker vannpumpa ved 160-200t km. hvis den har vært skifta så kan det hende di ikke skifta termostat. Alltid lettest å begynne med termostat, hadde samme problem med min, var termostat som var gåen. Men jeg hadde varmluft inni bilen. Men uansett, termostat koster 400 eller noe så bare å skifte det først EDIT: foresten, ta av lokket på tanken på radiatoren framme, og start bilen, se om det spruter vann fra venstre og ned i den lille tanken, gi litt gass evt, da spruter det mer enn når den står på tomgang sånn du ser sikkert, spruter det vann der er vannpumpa bra.
Magnus F Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Hvor annbefaler dere å kjøpe vannpumpe og termostat? GS, mekonomen eller hos BMW kommer helt ann på pris sikkert det
Dekkbrenneren Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 vannpumpe og termostat mener jeg du får for 1000 lappen på koed, bare få det fikst
GeirAndre Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Mest sannsynlig at vannpumpa er gåen. Kjent problem på bmw. Impelern er laga av plastikk og bmw anbefaler å bytte den ut med med jern. ekte jern?
håkon_w Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 du kan også pelle ut termostaten din å koke den, se om\når den åpner. Den skal åpne før det koker, har du steketermometer kan du se på termostaten hvor mange grader den har og følge med på s. termometeret.
bue Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Ser flere her mistenker termostat... Kan garantere deg at termostaten ikke er problemet når du ikke får varm luft i varmeapparatet, da termostaten kun blokkerer tilførselen i radiatorens kretsløp.. Kretsløpet til varmeapparatregisteret står åpent hele tiden.. Når du også sier at det har vært gradvise problemer tidligere med varmeapparatet, tyder dette på dårlig vannsirkulasjon, noe som kommer av at VANNPUMPA ikke klarer å flytte nok vann.. Så skift vannpumpa du, om det ikke er viftereima som slurer noe jævlig (men da skulle det blitt dårligere lading og servo også)
TerjeAa Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Helt sikkert vannpumpa di!! Bytt den og alt er i orden igjen....
gatebil76 Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 ser det er en som tenker riktig her ...åpne lufte skruen på radiator og fyll kjølevæske.. ekspansjon tank kan være ok nivå på mens radiator nesten er tom... først når lufte skrue åpnes at det synker.. er dette ok så tenk vann pumpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå