Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 95mod e36. Motoren er varm, varmen kan stå på fullt og stilt inn for å varme frontruten. Da kommer det litt varme ut, men hvis jeg åpner coupe luftekanalene så kommer det svak, kald luft ut der.

stiller jeg den inn for å varme coupe'en, kommer det ISKALD luft ut!

og, Ja jeg har stillt varmebryteren på det varmeste. :P

Hjeelp?

Skrevet

hva fungerte på annlegge ditt før du byttet da?

Jeg får varme ut til føtterne og frontruten men ikke til coupen.. skal prøve å dekke til radiatoren..

Skrevet

Hvis tempraturen er som den skal på motoren, er det enten luft i kjølesystem, men da burde motoren blitt ujevn på temp, eller så kan registret ditt være tett, fullt av dritt. Sjekk også friskluft filtret.

Skrevet

De fire dysene (til venstre og høyre for rattet og over hanskerommet) er bare friskluftsdyser....... Det kommer forresten bare luft der hvis velgeren er skrudd "forbi" enten vindu eller føtter. Alt er nok i orden på bilen din for du har jo varme opp og ned. Sett velgeren din midt i mellom vindu og føtter så blir det godt og varmt. ( Kommer varmluft på dysene helt inntil sidevinduet)

Skrevet

hvilket register er det som kan bli tett?

det skal ikke være iskald luft der når bryteren står på varme, men mindre varmt en vindu og føtter. Problemet er at luften som kommer ut til vindu og føtter er lunket=/

Skrevet

Mye sansynlig at du har litt luft i kjølesystemet eller lite kjøleveske. Jeg kjørte fra senja på mandag å fikk ikke noe guffe av varmeapperate i 26minus så stoppa på en bensinstasjon å lufta kjølesystemet kjapt, etter det var det orntlig guffe i varmeapperatet igjen, var helt nede i 31minusgrader men fortsatt ik no problem. Så vil anbefale å prøve det først.

Skrevet

satt bilen i oppoverbakke, lot den stå og gå mens jeg skrudde opp lufteskruen på kjølesystemet. Tror jeg fikk luftet den men er ikke helt sikker.

hva hadde du stillt varmeapparatet på?

noen som vet hovr varme registret sitter?

Skrevet

Henger meg på her jeg også,har en e36 som jeg ikke får no varme på bare sånn pisse lunkent begynner og bli lei av og fryse nå ja har luftet etter denne

linken som ligger på siden,eneste jeg kan tenke meg nå er at det ligger noe dritt i varmeregisterret hvordan får jeg evt ut denne dritten,tenkt og skru av de 3 slangene inn til torpedo og sette på vanntrykk inn der,noen som har gjort dette uten og ta ut varmeregisteret?

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=105814

Skrevet

Tror det er best å lufte systemet med motoren av. sett den flatt eller gjerne litt opp med fronten, slå på tendingen og still varmen på full guffe og middels hastig het på vifta(ikke sååå viktig), åpne radiatorlokket og begge lufteskruene (en på radiator og en på termostathus) fyll på kjølevann til det pipler åver på begge lufteskruene. jeg bruker å få en til å fylle så kan jeg skru åt lufteskruene (først den på termostathus) mens det pipler. Da det er gjort er kjølesystemet smekkfult å det skall det være. sett så på radiatorlokket å se om det er noe forskjell. veskenivået stabiliserer seg av seg selv.. sånn skal det gjøres på e39 å e36'n har jo samme motor så går ut fra at det er samme prosedyre. Angående dritt i registeret er jeg ikke sikker..

Skrevet
stiller jeg den inn for å varme coupe'en, kommer det ISKALD luft ut!

og, Ja jeg har stillt varmebryteren på det varmeste. :P

Har samme bilen selv, og hvis du ser på den midterste brytern så skifter den til blå(kald) når du skal ha luft i trynet:p

men min blir ikke varm, før du har vært ute i -23 grader og går inn i bilen (som da er pisslunka på 15+, da er det varmt:p)

har hørt at man kan bytte termostat(eller ta termostaten i en kjele med vann og se når og om den popper på graden sin) eller spyle (anbefales på sommern)

Skrevet

Da har jeg spylt igjennom registeret men dette hjalp heller ikke noe

Er det andre forslag til hva jeg skal gjøre?

Alle slanger blir varme temp ligger på normal når jeg kjører detter ikke ned eller opp :shock:

Hvordan ser jeg at ikke vannpumpe virker som den skal eneste jeg har sett er at i ekspnsjonstanken kommer det en tynn stråle når jeg ruser motoren

vet ikke hvor hardt trykk det skal komme om det er der jeg skal sjekke dette :stupid:

Skrevet

om du har tds så har du en sirkulasjonspumpe på en av slangene inn til registeret, sjekk om den virker.. rett på siden av bremsekraftforsterkeren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...