Gå til innhold

Diskanter i E34, hvordan komme til?


Anbefalte innlegg

Skal si deg det, at med di nye høgttalerene vs de gamle var det STOR forskjell... Så vil ikke si at de gamle var noe gode nei.

Hvor mye mener du jeg skal måtte ut med for et sett diskanter da? Er jo knøttsmå greier, og behøver absolutt ikke være top of the line..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med på det du sier jeg, men er ikke alt jeg forstår... Og jeg har erfaring med at når jeg driver med slike ting så skal alltid folk overdrive hva jeg egentlig trenger. Men jeg hører gjerne på det du sier, og tar alltid i mot tips ;)

Men jeg synes nå det er kjipt å ikke bruke noe der framme da, finnes det noen form for slags høyttalere som er så små at jeg klarer å smette nedi der tror du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalt er det komponentsett framme i e34.

Diskanten er oppe på dashen og bass/mellomtone er ved sparkepanelet.

Du har kjøpt koaksialhøgtaler istedet. Dette er feil feil og feil! Du skulle selfølgeligt ha kjøpt komponentsett.

Da er det med delefilter og separat diskant.

No får du jo lyden rett i foten. Ikkje akkurat ideelt. Har du diskant oppe, får du lydbildet opp og vokalen høyres ut som den kommer framfor deg. (istedetfor nede ved beina)

Skal du kjøpe diskant i tillegg må du ha delefilter på diskanten. (ellers ryker den fort)

Dette koster selfølgeligt litt kroner.

Har du ikkje brukt høgtalerene, so spør om du kan bytta dei.

(og kjøp nokre bedre høgtalere, so du får litt lydkvalitet iallefall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er at eg har aldri høyrt om komponentsett før no...

Og om eg skal tippe, og eg trur eg tipper rett, så er nok det jævlig mykje dyrare enn det eg kan bruke pengar på, går på skule og jobbar eit par dagar i mnd, så det er ikkje så lett å finne penger til bilstereo :P

Og lyden må eg få sei, at den er slett ikkje værst, det var ikkje allverdens med bass i sonyane såklart, men kjøpte ein sub som gjorde susen.

Kor mykje må eg ut med for diskant og delefilter då? Ka er i det heile tatt eit delefilter? Er det nåke som eg treng til kvar diskant eller kobler eg dette nede med spelaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...