popoval Skrevet Januar 6, 2010 Share Skrevet Januar 6, 2010 Hei. På IX'n min kommer det for mye luft i forhold til bensin (jeg tror hvertfall det er det) merket det først i sommer da jeg byttet tennplugger. dem hva helt hvite. nå som det er kaldere en -20 vikrer den helt syk. kommer jeg over 2-3 tusen rpm så bare dauer den ut akkurat som den ikke får bensin i det hele tatt. teorien min er at nå som luften er så kald så blir forholdet bensin-luft ende værre. hva bør jeg sjekke? har hatt bilen i 1 år og aner ikke når f.eks. bensin filter ble byttet sist. kan det være årsaken til at det kommer for lite bensin? Skal ut i verkstedet og skru i kveld (hvis jeg får blien ut dit:p) så alle forslag om hva jeg bør sjekke tas imot med stor takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 6, 2010 Share Skrevet Januar 6, 2010 bytt bensinfilter. mål spenningen ved bensinpumpen og så måler du spenning framme, kan være spenningsfall. rens LMM, den er ikke evigvarende. prøv å åpne det sorte lokket på LMM og løsne fjøren 1-2 hakk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
popoval Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2010 bytt bensinfilter. mål spenningen ved bensinpumpen og så måler du spenning framme, kan være spenningsfall. rens LMM, den er ikke evigvarende. prøv å åpne det sorte lokket på LMM og løsne fjøren 1-2 hakk. hmm.. hvor skal jeg måle spenningen fremme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Januar 7, 2010 Share Skrevet Januar 7, 2010 mål i motorstikker mellom motorledningsnett og bilen. en grønn/illa ledning.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
popoval Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2010 Hei igjen. har ikke fått gjort dette enda da det ble sent på jobben i går:( i dag var den nesten værre. gikk ikke på tomgang og fyret ikke på alle sylindere. Burde jeg ta LMM fra den andre bilen min og prøve? den veit jeg virker i mange minus grader:) Er jo typisk at "sommer bilen" veit jeg starter og går helt fint i -25 mens "vinter bilen" faen ikke går skikkelig i -17:p hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Januar 8, 2010 Share Skrevet Januar 8, 2010 er bare å prøve. de skal være like så Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
popoval Skrevet Januar 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2010 nå starter den ikke i det hele tatt:( har byttet rotor/fordelerlokk, plugg ledninger og coil. Det kommer ikke gnist. det begynte som nevnt over og nå starter den ikke i det hele tatt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Januar 9, 2010 Share Skrevet Januar 9, 2010 sjekk svinghjulsfølere om du ikke har den foran på veiva ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
popoval Skrevet Januar 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2010 sjekk svinghjulsfølere om du ikke har den foran på veiva ? hmm.. hvor er de følerene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
popoval Skrevet Januar 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2010 fant sensorene:) fant også ut hva feilen var. ble veldig overrasket. ALLE tennpluggene var gått. de må ha gått en etter en i løpet av noen dager bare. det har jeg aldri vært borte i før. jeg trodde det ikke var gnist i det hele tatt på noen av dem men det viste seg når jeg kikket på det en gang til at det var gnist langt inne i pluggen. byttet alle og den går som ei klokke.. noen av dere som har vært borte i noe slikt før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Januar 10, 2010 Share Skrevet Januar 10, 2010 garantert blitt rå.. kjører du mye små turer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
popoval Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2010 garantert blitt rå.. kjører du mye små turer? ja.. har bare 5 min i bil til jobben.. får prøve å kjøre omveier hjem fremover tror jeg:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Januar 10, 2010 Share Skrevet Januar 10, 2010 små tuer er IKKE ra. mye slitasje på motor siden den aldri lir varm. + att plugger dør fort... start heller opp ilen en halvtimes tid før på morran, så er den god å varm også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
popoval Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2010 små tuer er IKKE ra. mye slitasje på motor siden den aldri lir varm. + att plugger dør fort... start heller opp ilen en halvtimes tid før på morran, så er den god å varm også Bor i blokk så får ikke startet opp og gått in i varmen før jeg skal dra:( men har fått ordnet motor varmer nå også kan jeg la den gå litt før jeg drar fra jobben. merket nå at når den går på tomgang så blinker olje lampa litt. slutter med en gang jeg gir litt gass, burde jeg stille tomgang litt opp? går utifra at den går for lavt på tomgang så den ikke gir nok olje trykk? Er det lett å justere tomgangen eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Januar 11, 2010 Share Skrevet Januar 11, 2010 tyder på slitne veivlagre det desverre, event sliten oljepumpe.... motorvarmer er kjekt ja, så minsker slitasjen litt hvertfall.. om du har 5min så hvorfor sykler du ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå