P.O.M. Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Jeg har en -95 modell E34 520 som opprinnelig ble importert fra Tyskland når den var ca. 2 år. Jeg synes varmeapparatet avgir for lite varme om vinteren og lurer på om noen vet om det er et annet/mindre effektivt varmeapparat register på en slik ”import bil”? I følge temp. måleren så har motoren rett drifts temp. sommer som vinter.
Glenno Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Mener lest om termostat på import biler har annet koke punkt p.g.a klima forsjeller. Mulig det hjelper bytte termostat.
P.O.M. Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Skrevet Januar 6, 2010 Mener lest om termostat på import biler har annet koke punkt p.g.a klima forsjeller. Mulig det hjelper bytte termostat. Jeg byttet termostaten da jeg kjøpte bilen for tre år siden. Før jeg byttet den så fikk ikke motoren høy nok driftstemp. da termostaten nok var i uorden. Men det ble bra etter termostat byttet. Men selv etter termostat byttet så gir varmeapparatet for lite varme. Det er grunnen til at jeg lurer på om det er selve varmeapparat registeret som ikke er ”tilpasset” norske vinterforhold.
microkypex Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Varme registre er det samma på alle uansett levert i verden. Trur heller det kan være dårlig kran/luft/tett register eller vannpumpe
peder87 Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 sirkulasjonspumpen bør demonteres og sjekkes. hos meg var det dårlig futt intil jeg fikk fikset denne og har du kupefilter bør dette byttes også
P.O.M. Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Skrevet Januar 6, 2010 Takk for svarene. Da får jeg nok sjekke/bytte vannpumpen og pollenfilteret.
Bonden Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Varme registre er det samma på alle uansett levert i verden. Trur heller det kan være dårlig kran/luft/tett register eller vannpumpe Det er di helt klart ikke, i tropisk klima brukes ikke det samme varmeregisteret som her, ikke samme ac register størelse heller.Men i norden selges vel di fleste med utstyrsverson kaldt klima vil jeg tro.
1and0nly Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 jeg har tysk importert bil men vet ikke om termostaten er skiftet siden de kom til norge. MEN hvis den ike er det, så vill den vell åpne på levere temp, og da vill gj.snittsvarmen på kjølevesken være lavere?
Mariuse34 Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Hei! Blåser det kaldt på begge eller en side? Hvis det bare er en bør du sjekke om en av vannventilene sitter fast. Det gjorde det på min. Jeg har en importert 1995 520 e34 og den går fint på varmeapparatet, men først etter at jeg byttet kjølevæske. Den er ganske avhengig av optimal temp der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå