AlXz Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Hallo. Noen som vet hvordan man kjører ned taket på e36 cab? Denne bilen har ingen spak/hendel ved speilet fremme.., så denne er vel hel-elektrisk?? Bagasjeluka er igjen. Kjørt ned alle vinduer Prøvd med tenning og motor av, og med motor i dag, samt i fri, med clutch inne + brems, osv osv.. Men ingen ting skjer.. Noen som har tips? Hørt at vinduene skal gå litt ned om man trykker på tak knappen.., men her skjer ingen ting i det hele tatt. Kan det være en sensor eller noe som kødder? Det er ikke dratt i spaken ved baksete.., og motoren sitter helt på plass. Takk
Mexos Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Aller først bør en sjekke sikringer. Dersom ingen er defekt ville jeg forsøkt å resatt takmekanismen Jeg er usikker på hvordan taket løsnes foran, men mulig det er et deksel du kan plukke av for å komme til mekanismen som løsner taket foran? Klarer du det så dra i spaken under baksetet og legg ned taket. Så slenger du noe tungt oppe på luka så den holder seg igjen. Sett deg så i bilen og hold takknappen nede mens du vrir om tenninga 1 hakk. fortsett å hold knappen nede til du hører motorene går. Når de er ferdige å snurre så vipper du de på plass igjen og prøver å kjøre opp taket.
AlXz Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Skrevet Januar 6, 2010 Aller først bør en sjekke sikringer. Dersom ingen er defekt ville jeg forsøkt å resatt takmekanismenJeg er usikker på hvordan taket løsnes foran, men mulig det er et deksel du kan plukke av for å komme til mekanismen som løsner taket foran? Klarer du det så dra i spaken under baksetet og legg ned taket. Så slenger du noe tungt oppe på luka så den holder seg igjen. Sett deg så i bilen og hold takknappen nede mens du vrir om tenninga 1 hakk. fortsett å hold knappen nede til du hører motorene går. Når de er ferdige å snurre så vipper du de på plass igjen og prøver å kjøre opp taket. Ok.., var en def sikring.., men hva den var til husker jeg ikke. Den ble uansett byttet ut uten hjelp.. Er et deksel foran ja, stemmer det Men funka visst dårlig å skru på den umbraco greia der.., går visst bare rundt.., så får ikke løsna taket foran..
Mexos Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Du må ikke skru den rundt mange ganger da? Den skal i teorien løsne klavene som står i fremre stolpen så du kan presse taket oppover.
AlXz Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Skrevet Januar 6, 2010 Du må ikke skru den rundt mange ganger da? Den skal i teorien løsne klavene som står i fremre stolpen så du kan presse taket oppover. Usikker.., var et par kompiser som gjorde det her.., ikke min bil ser du Men takk for tipset.., skal se det kanskje funker Men sånn egentlig.., er det mer som skal til for å brette ned taket? For selger av bil demonstrerte dette da dem tittet på den, og da funket alt fint.., noe steder man må trykke elns??
Mexos Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 mener det skal være nok å ha tenningen på 1 hakk (Samme som cd-spillern slår inn på) og bare trykke på bryteren dersom det er helautomatisk. Er den halvautomatisk må man vri rundt håndtaket i front og presse taket oppover mens man holder ned bryteren.
AlXz Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Skrevet Januar 6, 2010 Aha.., ok Nei.., det har vi prøvd flere ganger.. Skulle tro en sensor køddet eller noe? For bagasjelokket må være igjen.., ikke noe mer enn det?
Mexos Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Aha.., ok Nei.., det har vi prøvd flere ganger.. Skulle tro en sensor køddet eller noe? For bagasjelokket må være igjen.., ikke noe mer enn det? Skal holde det ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå