nisse78 Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 har lit start vansker i kulda. bilen starter men stopper med en gang og det gjør det en del ganger før den går på tomgang. så vis jeg gir lit gass før jeg starter så starter den og går på tomgang som regel.kan hende den jager veldig og jager såpass mye at den stopper,men noeng ganger går det greit og den går fint og jevnt. det hender den jukser lit når jeg kjører og men det kommer noen ganger et hopp når jeg gir gass så er den fin i gjenn.. hva er det som gjør dette? er det en føler eller tomgangs regulatoren som har tatt kvelden? kom med forslag for hva det mest sansynlig probleme er. det er en 89 mod med lamdasonde og kat på forhand takk ;0)
hanskr Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 høyres ut som tomgangsreulatoren, da vill den ikkje gå skikkeleg på tomgang, og spess i kulda. vil jage og nesten slåkne!!
nisse78 Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Skrevet Januar 7, 2010 jeg prøvde lit tidligere i dag og plugga ledningen ut og inn i gjenn på tomgangs regulator ,men det gjorde ikke så mye utslag den føste gangen, men noe reaksjon andre gangen, så det kan hende den er dårlig eller noe. skal se om jeg har en liggende eller stikker på hoggern en tur :0)
HungerForE30 Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Hadde nogenlunde samme syndrom på min, da var det tomgangsregulatoren og lambasonden som var dårlig.
Fliid Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Høres ut som du har problemer med gasspjeld potensiometert. Grunnen til at jeg tror det er pågrunn av at du nevner at du kan gi gass før du starter. Da går det som regel greit. Høres derfor ut som om potensiometeret fjusker. Dette sitter på gasspjeldet og registrerer i hvilken posisjon gasspjeldet er. Tomgangs regulator blir med andre ord styrt fra gasspjeld potensiometeret.
nisse78 Skrevet Januar 9, 2010 Forfatter Skrevet Januar 9, 2010 takker for alle svar. men den har av eller annen grunn blitt fin i gjenn nå. men det dukker vel opp i gjenn . tror kulda har en del av skylden
Azeton Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 Høres ut som du har problemer med gasspjeld potensiometert. Grunnen til at jeg tror det er pågrunn av at du nevner at du kan gi gass før du starter. Da går det som regel greit. Høres derfor ut som om potensiometeret fjusker. Dette sitter på gasspjeldet og registrerer i hvilken posisjon gasspjeldet er. Tomgangs regulator blir med andre ord styrt fra gasspjeld potensiometeret. Så facelift har Pot-meter mens prface har 0n/off TPS?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå