karlstad Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Hej,Rune heter jag, finns i Karlstad Sverige. Har funderingar om att sälja min bil i Norge. Är det någon som är insatt i tollregler och kostnader. Jag har läst en del och vad det kan kosta. Finns det mer avdrag än åldersavdrag man gör? Jag kommer fram till att det skulle kosta ca:200 000 kr för en köpare. Eller finns det andra varianter när man tar över en bil, någon som vet ? Med tanke på vad en csi står i Norge kommer en köpare att tjäna mycket pengar även fast importkostnaderna är höga, kursen är ju väldig stark i Norge,,,, well, är det någon som har information samt om någon ev. är intresserad av bilen,,, ( bilen är -94 och i mycket fint skick,sommarkörd däck bak 275 fram 255 calypsoröd. men all info om bilen kommer ligga ute på kjöp o salg om jag bestämmer mej för att pröva sälga den i Norge. Till sist, är det någon som vet hur många csi som är reg. i Norge? mvh. Rune
Dolk Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Det vil aldri lønne seg å selge den bilen her i Norge, avgiften tar livet av den bilen. http://www.toll.no/templates_TAD/Regist ... anguage=NO
karlstad Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Skrevet Januar 7, 2010 den sista csi jag såg till salu i Norge begärde dom 585 000 nok för!,
Erebus Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 det får du aldri for den.... Jeg ville prøvd å selge den uten avgifter, finnes alltids de som kjører rundt på prøveskilter og leker storkar når de ikke har råd til å tolle inn bilen... eller hva Dolk
karlstad Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Skrevet Januar 8, 2010 Det kanske är samma i Norge som i Sverige, att dom flesta inte vet skillnad på 850 sci och dom vanliga automaterna som ci,ca,cia. många vet heller inte att det kaktiskt sitter en äkta m-motor i csi. dock bantad från 550 till 381 hk.
Erebus Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 nja inte bantad direkt ,är la heller at den inte har dom turbos som den ägentligen skulle ha?
huldra66 Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Hei Det er 10 stykk CSI i Nprge som er registrerte + minst3 stykker som jeg vet om som er ureg. DVS minst 13 CSI'er. Riktig som du sier det er mange som ikke vet forsjellen og att CSI faktisk er en M bil med M motor. Pris i Norge ?? tja 500.000 kansje for en bra bil med lav Km. Min kom på 160000 i avgifter på alternativ fortolling + Moms på kjøpesum. Selv tror jeg prisene på CSI vil holde seg PGA lita antall produserte biler og samleverdi. Prisene i Tyskland beveger seg oppover på gode biler. Hilsen Terje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå