Gå til innhold

SLETTES


Anbefalte innlegg

Nehmen, skal det monteres musikk i E30'n? =D

Er enig med det som Superbeetle sa..

Jeg har også Cerwin Vega CLS-215 hjemme i stua, og kjører pr. idag med en svak hjemmekinoforsterker, og når jeg drar på med volumet, så hører man at bassern starter å spille ufint samt at mellomtone og diskant vrenger seg..

Jeg har spurt mange folk ang. dette, alt ifra hifiklubben og til TVBoden i Sverige.. Alle sier det at, uansett hjemmeanlegg eller bilsterio, så ødelegger du elementet ved å spille med for liten forsterker, fremfor en for stor en..

Grunnen til dette, er fordi en liten forsterker spiller kanskje greit, opp til et viss volum, men den han ikke kontroll på elementet, noe som en stor og kraftig forsterker har hele veien...

Som en dude i Hifiklubben sa: Jo mer strøm (watt), jo mer trøkk og bedre lyd fra elementene.

Etter at jeg selv har opplevd og hørt forskjell på dette, så har jeg startet å legge MYE mer penger i forsterker, enn høyttalere.. :-)

Men, når jeg hadde E30'n, da kjørte jeg rundt med 2x12 kickere som gikk akuratt i bagasjen.. Det ble spilt med en alt for liten forsterker, men spilte helt sinnsykt fordet.. Anbefaler deg å sette i noe lignende, for det gjorde seg sykt godt i den bilen..!

Btw. alt bra med bilen? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muztang289: Har ikke noe med å ha kontroll over elementet eller ei. Har noe med klipping å gjøre ;) Forklarte dette LITT inngående i en annen tråd. Skal se om jeg ikke finner dette igjen.

Halbakken: Ja de rånerne mente helt sikkert det. Du er god om du finner en skikkelig 4-kanaler som yter 2000 watt RMS i 4 ohm ;)

Og til slutt: Man trenger absolutt ikke sprenge en høyttaler med for liten forsterker heller, så lenge man bruker huet! Så lenge forsterkeren ikke klipper så har det ingenting å si om den er liten. Det spiller bare ikke like høyt som en som leverer mer effekt, om suben tåler det da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...