Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en M60B30 1993 motor.186.000 km. Den byttes ut grunnet ombygging til 4 liter med manuell kasse.

Motoren er som en råmotor der alle ytre delene er demontert. Også vannpumpen og termostathus.Motorblokk med bunnpanne og topper blir levert. Men alle de demonterte delene har du fra din gamle motor. Dette er lett å skru tilbake igjen når din gamle motor er tatt ut.

Har ikke fått kjørt med motoren, pga den hadde problemer med utette dyser. Før jeg fikk testet motoren ville en veldig ivrig kompis ha denne motoren i en E30. Den ble demontert, men han ville etterpå ha en annen motor.

I følge tidligere eier fungerte motoren helt fint. Så fikk han problemer med utette dyser, og bilen stod stille i 4 år. Men motoren skal være helt i orden.

Motoren selges for 2.500 kr. Da ville jeg gjerne hatt bunnpannen fra din gamle motor tilsendt senere. Jeg har fraktavtale med Tollpost Globe, og får 50% rabatt på frakt. Motoren står klar til å sendes, og kan innleveres i morgen hvis det er ønskelig. Men trenger å vite ditt bosted for å vite hva frakten kan koste.

Så hvis du bruker et par timer ekstra på å bytte over delene fra din defekte motor, blir dette en veldig billig motor for deg.Og du vet at delene virker som de skal.

En annen ting er at boltene til oljepumpen skulle ha vært sjekket og eventuelt gjøres rene og monteres igjen med gjengelim. Disse boltene er kjent for å løsne og skruer seg ut. Og har ført til mange havarier av V8 motorene. Dette er noe alle eiere av M60 motorer bør gjøre.

Edit.I alle fall er motoren tett og fin. Snakket med tidligere eier i dag, og han bekreftet at motoren var helt i orden til han fikk problemer med et par utette innsprøytningsdyser. Og så ble det til at han aldri fikk gjort noe mer med bilen etterpå. Han har passet godt på bilen. Jeg solgte for en drøy måned siden girkassen fra denne bilen. Den hadde nyskiftet olje. Så ut som ny, og kjøperen er veldig godt forøyd med girkassen.

Jeg har en annen som gjerne vil ha registeret fra denne motoren, men synes det er dumt å ødelegge en motor som fungerer helt fint. Så du har

sjansen nå til å få en billig motor med litt egeninnsats. Ganske enkelt skru delene av din gamle motor, og skru dem rett på min motor. Da slipper du å lete etter bolter og deler. Og motoren er på kort tid klar til å monteres i bilen.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Skrevet

Høres interessant ut dette... men vil ikke jeg få det samme problemet som forrige eier angående utette dyser?

Jeg bor i Trondheim.

Har du mulighet til å ta noen bilder av motoren og legge dem opp her på siden ?

Skrevet

Sir Hofstad, takker for tilbudet :)

kan du hjelpe meg med lokale?

Er som du sikkert vet ikke flust me mekkegarasjer her i byen... :P

Skrevet

Hei igjen. Den motoren jeg har er en råmotor bestående av bunnpanne, blokk og topper med kammer.

Siden din motor mest sannsynlig har blitt skadet inni, kan du skru av alle delene fra din motor og sette over på min. Det kan vel ta 2 til 3 timer. Da får du en bra og rimelig V8 motor.

Sir Hofstad er en pålitelig og dyktig kar etter det jeg har hørt og lest. Så du er sikkert i de beste hender hvis du handler av han. Eventuelt at du kjøper min motor, og får han til å gjøre jobben.

Har stresset med å gjøre min gamle Transit EU godkjent før jeg drar ned til Østerrike igjen. Jeg drar kanskje på lørdag natt nedover mot fergen i Kristiansand. Så hvis du vil ha motoren raskt kan jeg senest sende den på fredag hvis planen min klaffer. Så vet ikke om jeg får tid til å legge ut bilder av motoren. Den ser helt tett og fin ut og skal være i god stand.

Hvem hadde trodd at V8 motorene skulle bli så rimelige for noen år siden? En får i alle fall en kjempebra motor til en meget rimelig penge.

Hilsen Eirik.

Skrevet
Skal vel la seg ordne for en ok penge, og da får du hjelp av meg i tillegg.

Men hva er problemet med den motoren du har?

Jeg har mulighet til å mekke hos mormor, men hun bor på feil side av fjorden, så det blir litt tungvint... Kommer an på hva en ok penge vil si 8)

Jeg leverte inn bilen på GS-bildeler for å få dem til å sjekke hva som var skjedd. De plukket av registerdekselet og kunne konstatere at registerkjedet hadde hoppet av. De fant også ut at det ikke var noen kompresjon i motoren, og anbefalte meg å bytte hele greia fremfor å reparere.

Bortsett fra dette skal motoren være tipp topp! :P

Har du også en motor liggende, sa du?

Skrevet

Hei du. Hvis registerkjedet har hoppet av og null kompresjon, da har ventilene også slått i stemplene. Ikke mye topp stand igjen inne i den motoren. Og vil som sagt aldri lønne seg å gjøre noe med.

Da er min motor aktuell for deg. Den er i orden på innsiden, men du kan bruke alle delene du har fra din motor. Du bruker innsuget med dysene som fungerer fra din motor. Pluss alt du skruer på motoren fra din motor.

Da er det gunstig for deg med min motor til kun 2.500 kr + frakt . Den er bare kjørt ca 188.000 km.

Men har Hofstad motor til deg passer det sikkert og. Men da må du vente til februar.

Jeg kan sjekke opp ca kostnader på frakten. Det billigste er nok hvis du kan selv hente motoren på terminalen hos Tollpost i Trondheim hvis det ikke er alt for langt borte.

Edit.Snakket nettopp med Tollpost og frakten kommer på ca 3.100 kr med 50% rabatt. Det er jo dyrt, men du får tenke over dette.

Gi gjerne en lyd i fra deg på 92 22 65 44 hvis du vil vite mer. Jeg er ute hele dagen, og tiden er knapp for jeg forlater landet.

Eirik.

Skrevet
Skal vel la seg ordne for en ok penge, og da får du hjelp av meg i tillegg.

Men hva er problemet med den motoren du har?

Jeg har mulighet til å mekke hos mormor, men hun bor på feil side av fjorden, så det blir litt tungvint... Kommer an på hva en ok penge vil si 8)

Jeg leverte inn bilen på GS-bildeler for å få dem til å sjekke hva som var skjedd. De plukket av registerdekselet og kunne konstatere at registerkjedet hadde hoppet av. De fant også ut at det ikke var noen kompresjon i motoren, og anbefalte meg å bytte hele greia fremfor å reparere.

Bortsett fra dette skal motoren være tipp topp! :P

Har du også en motor liggende, sa du?

Har ikkE liggende motor, men er en på

Skal se om jeg finner nr til han.

Vi blir enig om pris, og hva jobben skal omfatte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...