Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Dukker opp ett problem med caben min fredag morgen på vei til jobb.. Det har aldri vært problemer med den, idet jeg bremser ned og setter den i andre på vei mot ett kryss, svinger av, og skal gi på igjen, så går den på 2 sylindre helt ut av det blå.. Fusker ikke, går jevnt og "pent" på 2 sylindre.. Jeg får kjørt de 500meterene jeg har igjen til jobb, parkert den inne i varmen og feilsøkt litt..

Jeg har prøvd

- Plugger

- Skiftet coil-rekka

- Tatt strømmen av den

- Er gnist på plugger

- Har ohmet dyser, alle ligger på rundt 22-24 ohm (gud vet om det er rett)

Hva i alle dager kan dette være da? Skjedde uten forvarsel..

Skrevet

Ingen som har noe forslag? Skulle ha fått inn noen tips i løpet av dagen da den står på jobben og opptar plass.. hehe.. er 32 minus ute så frister ikke å taue den hjem heller.. :)

Skrevet

begynner'n å gå på alle fire om du sprayer litt startgass i'n så kan det vel vere injectora på 2-4 som har dårlig kontakt? bare gjetter litt her :P

Skrevet

Det har jeg ikke fått prøvd, men nå begynte fruen sin å gå på 3 sylindre.. det er en 01 modell e46 318 med samme motor.. samme greia.. jeg tror jeg gir opp snart..

har ikke startgass her akuratt nå, men skal prøve senere..

  • 4 weeks later...
Skrevet

Har feilsøkt litt i dag, har fått bilen hjem fra der den har stått lagret ei stund.. :)

- Ohmet dyser (alle lå på rundt 22-24 ohm, vet dog ikke om dette er bra eller dårlig)

- Tatt av dysekontakter på de dysene den ikke går på, og der målte jeg med multimeter mens bilen harket på 2 syl.. Klarte ikke å registrere att det var noen spenning noen gang her.. Er det mulig å måle slik med ett vanlig multimeter?

Hvor mye volt kan jeg sette rett på dysa for å prøve den? Regner med jeg vil høre ett tikk om den virker?

Tanken som har slått meg er om 2 og 2 dyser har en jordingskabel en lur plass, men har ikke funnet noe :S Vil helst slippe å skru fra hverandre masse hvis det er en bagatell..

Ett par stemningsbilder

halnecaurlei46gwp08b.jpg

Koser oss i varmen av denne :)

nfm1l2nfsg9cie2fdzh6.jpg

Skrevet

Begynner å bli mange av disse som får brente coiler/hjerne.. spess syl2.. :/

Hvordan så den gamle coilen ut utvendig?

Ta ut hjernen å se..?

Skrevet

jeg har tilfeldigvis en coil som har brent på syl 2.. ironisk nok..

har ikke tatt ut hjernen, er det mulig å se om den har gått? hvordan er det med startsperre om jeg bytter den? hvordan vet jeg att jeg har startsperre? er en 96 mod, ser ikke akuratt noe elektronikk på nøkkelen, men hvem vet hva som skjuler seg inni der.. hehe.. :)

Skrevet

Har du en plastikk ring rundt selve tenningslåsen?

96mod har nok startsperre..

Ved bytte hjerne så må du gjøre noe med den ja..

Kan forklare litt på pm..

Skrevet

bmw sier att det ikke går an å montere brukt hjerne for så å programmere denne, det må bestilles ny som stemmer med chassinr..

innspill?

har fått tak i hjerne med samme bosh nr men gidder ikke kjøpe om det ikke er mulig å få brukt

Skrevet

Her var det veldig liten respons, men prøver enda litt til..

Jeg har en 92 modell 316 med m43b16 uten startsperre, denne bilen er klar til hogging.. kan jeg bruke ledningsnettet fra denne motoren (komplett med hjerne, lmm) og sette det på min m43b18 ?

Caben har startsperre, men vil denne motoren starte i bilen med startsperre ?

Hva må gjøres? Er vel ikke mange ledningene som trenger strøm for att denne motoren skal starte? husker på en m20b20 jeg hadde trengte jeg ikke koble opp mer enn 2 ledninger for å få den til å gå, dette kan da ikke være mye mer avansert

  • 2 weeks later...
Skrevet

Dem ringte meg derfra i dag, var visst 2 dysedrivere i hjernen som var defekt, skulle gå i posten til meg i morgen, onsdag den 10.3.. Jeg poster her da jeg har prøvd om d ble bra :)

Skrevet

Jeg blir forbauset hver gang jeg hører om ECU skader. Hvordan er det mulig, det undrer jeg meg hver gang. Var det snakk om hardware eller softwareskade? Hører støtt og stadig om spenningsregulatorer som svikter, og brenner resistorene.

Prøvde du å lese av ECUn på laptopen før du sendte den inn?

Herlig hvis det ordner seg, men slike ting kan drive en mann til vanvidd med endeløs feilsøking.

Dieselvarmer med ekstern eksos er :mrgreen:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...