Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har veldig lite erfaring med dette selv, men lurer på hvordan det er å bytte hjullager bak på en bmw 318 e-36. bilen er en 94 model med tromler. er det noe spesielt verktøy jeg trenger for å få av de gamle?

Skrevet

trekker er greit og ha:) ellers er det som regel en helvettes jobb.kan sitte godt de:) så må dujo av med eksos akslingen osv.bare til og sette igang:)

Skrevet

Du trenger helst en ters og en stor hammer! Gjerne en stor latmannsarm eller kraftig muttertrekker til å skru av mutteren på drivakslingen. Ellers trenger du div "vanlig" verktøy og et sett med unbracopiper samt en segerringtang

Jeg hadde vel ikke giddet å prøve uten å løftebukk heller.

1) skru av bremsetrommel og muligens båndene/fjærene inni der.

2) Løsne drivaksling og fjern denne. (du må løsne stab staget og fjerne eksosen om det gjelder venstre side)

3) Fjern segerringen fra baksiden av lageret.

4) Bank til du blir blå i ansiktet på lageret fra baksiden(her kommer en stor dor til hjelp)

Da kommer først navet ut og deretter selve lageret. (om ikke jeg husker helt feil, er mulig at navet må fjernes først)

Alternativet er å ta ned hele bærearmen og presse det ut, om man finner en egnet presse. vil tro at f.eks bmwforhandleren har en luftdrevet presse som man presser ut lageret ut å demontere bærearmen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...