Gå til innhold

Tine frosset kjølesystem, utendørs i 5 minus?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde starte uten kaldstart hvis du prøver litt, men kommer ann på åssen sensor du dro av, hvis den går til hjernen vil den ikke gå uten, iallefall gjør ikke min det :-D

Lykke til

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Er bare én sensor som går til hjernen på termostathuset mitt, den andre går til indikatoren i dash..

Fikk bare fortalt at om jeg forsøkte å ta den ut, ville hjernen starte i nødprogram, og kaldstart ville være automatisk påslått.

Mistenker nemlig at den giveren gir feil verdier, siden bilen også sliter å starte på 1. forsøk på lunken motor (starter uten problem på kald/varm motor, men lunken er altså ikke tema).

Skrevet

Kan virke sånn da. Da er det nok ikke helt rett det jeg skrev først, for på mitt sprut er et til instrument 1 stikk, og to stikks til kaldstart dyse og en to stikks til hjernen. Men ditt sprut er nok mer moderne og av en annen type, har bare gammelt ræl jeg se! :-D

Skrevet

Første som faller meg til tankene er jo at dette er jo en glimrende mulighet til og sette vekk bilen til invendig vask feks. Dette gjøres jo somregel inne på et varmt verksted, da vil jo bilen tine..

Skrevet
sett en sånn gammel kokeplate på fullt under bunnpanna. Det funker, men pass på så det ikke blir for varmt, må være litt mellomrom

Går det fint??

http://www.glomdalen.no/nyheter/article4799127.ece

Tror jeg hadde driti i det gitt ;-)

EDIT: Se her ja! 2 tilfeller på kort tid og forskjellige steder.. Noen som har lest ditt forslag kanskje, jensemann? :P hehe

Sånn går det når man ikke eier teknisk innsikt. Hadde aldri skjedd hvis de hadde brukt hodet litt, men jeg er enig i at det var ikke den beste ideen å legge ut på et forum for allmenheten. Vet aldri hvem informasjonen havner i hendene på;)

Bra det ordna seg med kupevarmer da! Håper du får start også:)

Skrevet

Husk å bytt kjølevæske da;) 50-50 vann og frostvæske! Da burde den ikke fryse;) Husk også å lufte kjølesystemet ditt etter du har bytta:)

Skrevet

Joda, kupévarmer gjorde susen. Varmet den for andre gang idag. Ble GODT og varmt på samtlige komponenter. Men, starte - DET gjør den ikke. Mistenker at det kanskje kan være bensinfilteret? (Kan dette gå tett når det er fordømt kaldt ute?)

Vet det ikke har vært skifa på evig lang tid.. Og det er vel omtrent det eneste jeg kommer på at ikke har vært skifta.

Men, for all del - det kommer bensin!! Hadde av slangen på plenum, og det fløt godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...