[Martin] Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 Da kom jeg akkurat hjem fra en tur på Trysil med bilen (520iat -02), en tur på tilsammen ca 70 mil. Når jeg hadde ca 5 mil igjen hjem stoppa jeg på Rygge flyplass og sto på tomgang i ca 5 minutter mens vi flytta over litt bagasje i en annen bil. Når jeg gikk tilbake til bilen gikk den veldig ujevnt på tomgang, tipper på 4 sylindre, og lampa for feil på avgassene lyste (naturlig nok). Hjem skulle jeg jo, så jeg kjørte de siste 5 milene hjem, men sørget for å holde ca 3000rpm pga vibrasjoner. Da jeg kjørte av E6 forsvant plutselig varsellampa igjen, og bilen gikk normalt helt hjem. Vel hjemme igjen sto bilen utenfor huset vårt, igjen på tomgang mens jeg tømte bagasjerommet, og da begynte den å gå på 4 (eller noe) igjen og avgasslampa begynte å lyse igjen. Stoppa den, tok ut resten fra bagasjerommet og starta den igjen. Da gikk den fint på alle 6 igjen uten lampe, og det gjorde den også når jeg kjørte bilen fra gårdsplassen og inn i garasjen. Jeg regner med at problemet dukker opp igjen, så har noen vært borti tilsvarende før?
aloebiz.net Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Hender at BMW finner på feil også forsvinner de for godt etter du har stoppet og startet motor igjen.. Så se om det skjer igjen før du gjør noe. Skjer det igjen ville jeg tatt en diagnose så får du nok svar
[Martin] Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Skrevet Januar 11, 2010 Så bilen finner på en feil som gjør at den ikke går på alle sylindrene?
aloebiz.net Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Man vet aldri. Det skjer at det er feil på mye annet som forsvinner etter en "restart" så den kan sikkert henge seg opp på noe som har med motor og gjøre og. Men jeg ville tatt en diagnose om det skjedde igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå