Gå til innhold

Tenker på å selge min E30 1986mod..


Eksos
 Share

Anbefalte innlegg

Har i det siste tenkt litt på tanken om en litt nyerre og smartere bil til hverdagsbruk, noe jeg aldri trodde kom til å skje..

Bilen min er da opprinnelig en 1986mod 320i, men har bytta litt diverse på den.

Det som er gjort siden jeg kjøpte den som original bil er :

-Mtech 1 bakfanger, sideskjørt om spoiler

-Sorte DE lykter fremme med xenon 3000k

-Originale grøftelys med gule reflektorer

-Sjeldne og meget pene Startec baklykter

-Originale og pene 16" alpinahjul med strøkent reservehjul

-M20b25 (skal vere en 2.7 ifølge han jeg kjøpte den med, men har ikke skrudd av bunnpanna og bekrefta dette)

-Supersport 60/40 senkesett, ikke i vognkortet, men gikk fint på forrige EU siden bilen er originalsenka (51mm)

-Delskinn seter fremme, ganske hele og pene.

-Har kjøpt Diff m/brems, ikke montert enda, står storediffen uten brems ifra 325 på nå..

-Bærebruer bak fra 325 er kjøpt inn, sandblåst, og montert nye foringer, skiver og klosser på.

-Grenrør er på vei i posten..

Bilen er fin i understellet, alt av foringer og bærekuler virker til å vere i grei stand, ikke mye kjørt siden forrige EU-kontroll.. Utrolig kjekk bil å kjøre, sitter godt på veien!

Lakken på bilen er ikke pen, dette er noe som jeg har høyt på prioriteringslista om ikke bilen blir solgt..

Rustmessig er bilen grei, litt overflate rust her og der, men generelt bra, ingenting alvorlig.. Har ikke funnet rust i motorrommet, er heller ikke vått på gulvet framme med pedalene. Bagasjerommet er tørt uten nevneverdig rust, noe kondens kan forekomme nå når det er vått og kaldt ute..

Tenkte meg 40 000,- for bilen. Må ikke få bilen bort, og selger den derfor heller ikke til en skam-pris :)

Har ikke mange gode bilder av bilen min, kan slenge inn ett par :

DSC_0540.jpg

alpina.jpg

interir.jpg

DSC_0564.jpg

Utseendesmessig synes jeg bilen er meget kul, trenger bare litt kjærlighet finishmessig :)

Er altfor glad i bilen min, min første bil, så ikke sikkert jeg har hjerte til å selge den..

Send gjerne PM eller legg meg til på msn dersom dere lurer på noe mer, ikke så tilgjengelig på telefon for tiden..

havardg@hotmail.com er mail/msn adressen..

95229165 er telefonnummeret mitt, ringer oppigjen om jeg ikke har annledning til å svare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Km rundt 211000, ikke helt sikker på hva den er nøyaktig.. Pris er jeg usikker på.. Hadde en tråd på bimmers her der folk mente jeg kunne få mellom 40 og 50 for bilen..

Kan også nevne diverse nye deler på bilen.

- Radiator

- Plugger og pluggledninger

- Traversforinger

- Skiver og klosser framme

Ellers litt småting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handla inn deler som gjør at den er straks klar for godkjenning, har tatt litt tid, og er planlagt gjort.. Skal bare vere å reise på BT å få det innskrevet nå, men det er ikke gjort enda.. Understellet holder med andre ord 325 specs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dette blir gjort før et eventuelt salg?

Om jeg kjenner BT rett vil dette ta langlang tid, så tviler nok på det.. Om dette blir gjort vil jeg også ha litt mer for bilen...

Bambo : Ja, merker at 2-dørs er mer ettertrakta. Personlig liker jeg bedre 4-dørsen, ser mer rett ut mener iallefall jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da noen til, men ikke mange andre av hvordan bilen ser ut nå..

DSC_0537.jpg

DSC_0545.jpg

Bilen er ikke så fin i lakken som det ser ut som, bare slik det er sagt..

Om jeg skal bytte i en annen bil må jeg nesten ha noe som er kjørbart, ganske avhengig av bil nemlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes lakken ser ganske bra ut i forhold til hva du beskriver!

Stemmer det, ser veldig bra ut på bilda og generelt om du står litt ifra bilen.

Pleier lakken utifra beste evne med meguiars, men striper og dårlig lakk er det desverre vanskelig å gjøre noe med.. Ser bra ut på bilder gjør den, men vil bare forberede en eventuel kjøper på at bilen børr lakkeres dersom den skal bli skikkelig bra! Ser ikke like pen ut på kloss hold altså..

Er motorsykkel et alternativ til innbytte?

Har ikke lappen til sykkel desverre, må nok uansett ha en bil.. Kjører cross ellers, får klare meg med det :)

Er 1996 mod Audi A4 1.6 intr som innbytte? Bra bil som går meget rimelig og er veldig smart til hverdagsbruk 8)

Off, trynetrekker med liten motor.. Men, økonomisk sett er det kanskje ikke dumt.. Liten tvil om at den sikkert krever mindre skruing og bensinfylling en min E30 gjør. Skruing er det naturligvis alltid på eldre biler, det er vell slikt folk er klar over vil jeg tro... Hva vil "bra" bil si da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...