maartn Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 I dag når jeg skulle opp en bakke begynte jeg å spinne og satt meg fast. "Jokket" litt fram og tilbake og kom meg for å komme meg løs. Så så jeg at varsellampen lyste i instrumentet. Hva betyr dette? Har det noe med automatgiret å gjøre?
enverl Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Han noe med automatgiret å gjøre... Det betyr at kassa går på nødmodus.
maartn Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Skrevet Januar 11, 2010 Det som slo meg også. Men hvorfor i huleste skjer det av litt spinning i løs snø?
maartn Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Skrevet Januar 11, 2010 bump! Kan det være noe snø / spinning som har utløst dette? Trygt å kjøre bilen?
aloebiz.net Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Den slokker ikke hvis du stopper motor og tar ut nøkkel og starter opp igjen? Har skjedd et par ganger at jeg fikk det lyset på 97 modell e39 som jeg hadde og da var det bare å stoppe og starte opp igjen så var det borte.
maartn Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Skrevet Januar 11, 2010 Tok faktisk ikke ut nøkkelen i dag tidlig når jeg stoppet den, og startet igjen.. må springe ut å prøve.
aloebiz.net Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Virker ikke det så kan du prøve å koble av minuspolen på batteriet et par minutter og se om den resetter seg da. Hvis ikke så er nok bare å få tatt en diagnose
maartn Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Skrevet Januar 11, 2010 Nå forsvant den faktisk. Hvorfor skjer dette da? Må jo være mulig å spinne uten at dette skal skje. (?) Og hvorfor hjelper det å ta ut nøkkelen av huset? Takk for hjelpen
aloebiz.net Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Aner ikke hvorfor, men det er bare sånn vet jeg hehe Sikkert noen andre som vet?
Julianv Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Min automatkasse (e34 m50b25) gikk i nødmodus her om dagen uten varsellys vel og merke. Da var hele bilen dau og kickdown virket ikke.. Dette hendte når jeg var ute og sladdet og med en feil spant rundt slik at bilen sto så og si i ro og hjulene spant i 140 kmt. Etter det gikk den i nødmodus, så tror det er noe sikkerhetsfunksjoner inne i bildet for å hindre skade på gir/diff
[Martin] Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Det der har jeg svar på: Girkassa på E39 bruker ABS-sensorene i forbindelse med giringa, dvs at hvis det ryker en sensor vil kassa kun gå i 2. gir (nødmodus) sånn jeg har skjønt det. Spinner du kan du få veldig stor hastighetsforskjell på et eller to bakhjul i forhold til de andre hjulene og da kan ecu tro det er feil på en ABS-sensor. Starter du bilen på nytt da vil det feilen slettes siden sensoren er ok, og alt er ok igjen.
Sjøbuse Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 min E38 gikk i nødmodus her om dagen pga veldig lav spenning fra batteri. skrudde på varmetråder. musikk og alt av lys døde. hadde dårlig batteri. fikk ikke denne varsel lampen. men sto varsel med tekst i computeren at kassa gikk i nødmodus. kunn 4 og 5 gir som virket. byttet batteri og hadde av polene i 5 min før jeg satt de på nyttbatteri. alt virker som det skal igjen.
alekspp Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 har også feil m d lyset kommer på av og til.. men har ikke automat, bilen har heller ikke hvert automat før.. er en e34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå