Julianv Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 hei! Jeg er helt sikkert ikke første som spørr om dette, men fant ikke noe helt like tråder om dette. Som sagt så kommer det god og varm luft fra alt utenom de som blåser på fører Der er det helt kaldt! Hva som kan være gale? Hørt noe om ventilene som slipper varmen inn eller noe? Hvor ligger disse, og noen guider for rengjøring/reperasjon? eller må disse byttes? Mvh Julian
Glennski Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Det skal vel ikke komme varmluft direkte på fører? I min E36 er det hvertfall slik at det kun er ment å få varmluft på vindu og føtter. Du ser det på reguleringsbryteren for spjelda at det er merket et blått felt.
todleif Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Litt dårlig forklaring av deg. Er det alle dysene som høyrer til den midterste spaken som har kaldluft? Isåfall skal det væra sånn.
Julianv Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Skrevet Januar 11, 2010 Hæ tuller du med meg? Hva er det for noe idioti? Er da normalt at det kommer varm luft på fører på alle anndre biler? Blir jo faen ikke varmt i bilen før etter 20 min med kjøring (etter at motor er varm!). Har aldri opplevd at jeg har vært varm mens jeg kjører, men det kommer varm luft ut på vindu og bein. Alt for lite luft fra de to når det er på hendene man fryser?
todleif Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Den e34 eg hadde, var det skikkeligt bra varmeapparat i. Eg hadde ikkje varmluft i dysene som var justert av den midterste spaken. Er likegreit det. Er ikkje behageligt å få varmluft i trynet! Når det var skikeligt kaldt, satte eg temperaturen på 22 grader. Spakene for luft oppe og nede var på fullt. Midterste spaken var av. Vifta på 1 eller 2.
Julianv Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Skrevet Januar 11, 2010 kan det være noe annet da? er møkalei av kulde nå Kupefilter? Mener jeg har hørt at bare tds har det :s har byttet alt av kjøledeler. radiator, vannpumpe, termostat osv. håper noen vet noe jeg ikke vet:D
Glennski Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Hæ tuller du med meg? Hva er det for noe idioti? Er da normalt at det kommer varm luft på fører på alle anndre biler? Blir jo faen ikke varmt i bilen før etter 20 min med kjøring (etter at motor er varm!). Har aldri opplevd at jeg har vært varm mens jeg kjører, men det kommer varm luft ut på vindu og bein. Alt for lite luft fra de to når det er på hendene man fryser? Da monterer man ratt med varme
hawk321 Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 den midterste spaken på varmeapparatet på e34 styrer såkalt "friskluft" inn i kupeen! Så ville nok kjørt med den spaken helt til venstre nå ja, hehe! Hvis ikke blir det aldri noe varmt i bilen hvertfall... Vet det er noen som har bygd om slik at det blåser varmt alle plasser, men det er sikkert mye jobb...
NA Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 På min e-34 er det da et justeringshjul på de midterste dysene,de som sitter over radioen som man velger mellom varm og kald på friskluftsdysene.
Julianv Skrevet Januar 12, 2010 Forfatter Skrevet Januar 12, 2010 Ser ikke ut som jeg har slikt? Har du bilde av dette? Har seff midterste av, men blir aldri godt å varmt i bilen fordi Kommer ikke noe spesielt god varme ut av de med vindu og bein til å bli fort varmt. Nå på vinteren savner jeg galanten må jeg si :/ Varm luft etter 4 min og varme på hele meg Bmwen er tydeligvis bedre som sommerbil Men ingenting jeg kan sjekke så jeg får god varme oppe i vindu og på bein? Tar foresten sikkert 15 min med kjøring før motor er varm nok til å produsere varme for tiden. Dog er det -10 her, men skulle ikke ha så mye å si? andre biler blir sykt mye fortere varm :S
todleif Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 Tett kupefilter? Luft i kjølesystemet? Temperaturmåleren skal vel gå opp til nesten på midten (og holde seg der) iallefall innen 15 minutter.
NA Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 Kan jo være termostaten eller som sagt luft i systemet. har i alle fall ingenting med å gjøre at det er en bmw
Julianv Skrevet Januar 12, 2010 Forfatter Skrevet Januar 12, 2010 Har ikke det at luften på fører er kald uansett noe med bmw å gjøre sier du? Les hva jeg skrev igjen du Ja kan tippe kupefilter vis min har det. Karroseri er gått 412 000 så tipper det er svart vis det finnes. Tror ikke det er mer luft igjen ettersom jeg har luftet i sikkert en time tilsammen på 3 dager nå Kommer ikke mere bobler nå, bare kjølevatten Men kan prøve en gang til, da jeg ikke har prøvd med motoren av mens den er kald takker for tips!
peder87 Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 jeg har varm luft i midten på min 95mod med ac og justering av kaldt og varmt på dysene i midten. tror de med ac har kupefilter og de uten ac har ikke kupefilter. men det er bare å sjekke. tror ikke det er noe luft i systemet når det er varmt og god luft som kommer oppe og nede.
Julianv Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Skrevet Januar 13, 2010 Kommer ikke optimal varmluft oppe eller nede. Tar jeg på full guffe så minsker varmen :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå