maartn Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Skrevet Januar 14, 2010 eBay har jo mye bra og orginal deler. Jeg har handlet en del ting der selv. Men skal du returnere noe så må du selv betale posten i norge, tollpost etc. og det koster FLESK å sende fra norge til utlandet om du returnere noe. Så det er i de fleste tilfeller uaktuelt. Grunnen til at folk har fordommer er at det er veldig mye billig skvip også. Kina plastikk som ikke er av noe særlig kvalitet. Vi har vel alle hørt om de som bygger motor med ebay deler.
Rannem Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 eBay har jo mye bra og orginal deler. Jeg har handlet en del ting der selv. Men skal du returnere noe så må du selv betale posten i norge, tollpost etc. og det koster FLESK å sende fra norge til utlandet om du returnere noe. Så det er i de fleste tilfeller uaktuelt.Grunnen til at folk har fordommer er at det er veldig mye billig skvip også. Kina plastikk som ikke er av noe særlig kvalitet. Vi har vel alle hørt om de som bygger motor med ebay deler. Men tror du koed betaler frakten for deg da? Ja, mye jalla der. Men jeg har bevisst handlet jalla ting for å se hvordan kvaliteten er på dette. Og da skal det sies at hvis dette blir ødelagt kan du kjøpe mange av den delen før du kommer opp i samme pris som orginalt. Et godt eksempel, som ikke har noe med bil/motor å gjøre, er øreplugger til iPod. Disse koster ofte 2 dollar, pluss 2 i frakt. 4 dollar er ca 25 kroner. Eplehuset tar 250 kr for sine. Det tilsier at du kan kjøpe 10 par før du kommer opp i samme pris. Dette var bare for å sette et eksempel. Mitt intrykk er at dyrt ikke alltid er best. Når det kommer til kina-turbo er det jo selvfølgelig anderledes. Slike deler handler jeg aldri uten at jeg vet at det er skikkelige greier! Men småting, sparer jeg mye penger på ved å handle fra eBay. Nok offtopic fra min side! EDIT: Leif var her...
maartn Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Skrevet Januar 14, 2010 Nei, men frakten til danmark er billigere enn til kina Tråden har løst seg, så litt OT skader ikke. Får bare håpe termostaten åpner etter jeg får byttet hus..
Eksos Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 Koed har dessuten base i Norge også nå, så da sparer du enda litt i frakt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå