Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
  Eirik Viste skrev:
Hei du. Tviler på at det finnes så lave utvekslinger på de eldre diffene, siden de fleste 5 trinns kassene hadde overgir på 5. gir.

Og 525 TDS har jo et 188 hus og ikke 210, så den passer ikke.

Men jeg skal se hva jeg kommer over her nede.

Eirik.

92 modellen har 210 huset jo erik,og utveklingen er 2.65 på manuell og 2.64 på automat

Skrevet

Sjekket nettopp GS sin delekatalog. La inn en 525 TDS 8.1994. Det står ikke noe spesifikt om diffen, men på en pakning står Typ 188.

På en opphogger i Sveits har de 525 TDS diff med brems. Vet ikke fra hvilken modell, men den ser liten ut. Og inngående flens har bare 4 bolter.

Jeg er selv på jakt etter lavere utveksling til 2 stk 540 ombygg med 5 trinns man. kasse. Og vil selv velge 2.65 utveksling hvis jeg får tak i det. Sågar enda lavere hvis det passer fra f.eks 530d.

Men uansett er det jo lett å måle hvis du har 525 diffen løs. Da hadde vi fått avklart dette. Kan du ikke ta et bilde av din 525 TDS diff, så ser vi raskt om den er lik diffen med 210 huset?

Da er jeg forberedt på å slakte en av diffene mine og bygge om hvis dette kan passe.

Eirik.

Skrevet
  Eirik Viste skrev:
Sjekket nettopp GS sin delekatalog. La inn en 525 TDS 8.1994. Det står ikke noe spesifikt om diffen, men på en pakning står Typ 188.

På en opphogger i Sveits har de 525 TDS diff med brems. Vet ikke fra hvilken modell, men den ser liten ut. Og inngående flens har bare 4 bolter.

Jeg er selv på jakt etter lavere utveksling til 2 stk 540 ombygg med 5 trinns man. kasse. Og vil selv velge 2.65 utveksling hvis jeg får tak i det. Sågar enda lavere hvis det passer fra f.eks 530d.

Men uansett er det jo lett å måle hvis du har 525 diffen løs. Da hadde vi fått avklart dette. Kan du ikke ta et bilde av din 525 TDS diff, så ser vi raskt om den er lik diffen med 210 huset?

Da er jeg forberedt på å slakte en av diffene mine og bygge om hvis dette kan passe.

Eirik.

det kan jeg gjøre eirik,ikke noe problem,men det er i dette tilfelle et tilfelle...he he... du kan gå inn på gs sine sider,skriv inn reg.nummeret på gamle bilen min så vil du også se dette. TF18437
Skrevet

For meg så ser det ut som at den bilen som det reg.nr hører til har 188 huset. Ihvertfall hvis man går ut ifra hvilken pakning den skal ha.

Hadde vært flott hvis du hadde funnet noe Erik. Ser ikke ut som det er og oppdrive her til lands som med mye annet.

Skrevet

Hei. Jeg følger med og undersøker differ. En kar som har mange E34 til salgs har også 540 diff. Så kanskje kjøper jeg den?

Skal prøve å kontakte en kar som hadde mye E24 deler før. Han har kanskje også liggende differ som kan passe.

Vet du om differ fra E46 330d eller E39 530D kan passe? Står vissnok at de har 220 hus. Men på en pakning står det Typ 210. De diffene har i alle fall skikkelig lav utveksling

Skrevet

pakningen er vell den samme på både 210 og 188 huset mener jeg...

kan du ikke slenge inn et bilde av gamle diffen din så man ser om den passer i innfestningene osv?

Skrevet

Er det 2.93 utveksling på den så er det bare og ta den med Eirik så kjøper jeg den.

Pakningen til baklokket er ikke den samme på 188 og 210, men her er et bilde av en tilsvarende diff som jeg har montert på min bil 3erhigo7r2sjyl2wx84a.jpg

Skrevet

Og sånn ser E34/E32 ut med 210 hus. Den 525 TDS diffen som jeg nettopp så hos bilopphoggeren igjen, har et helt annet og mye mindre hus. Men vet ikke helt årsmodellen. Får nok tak i en 540 diff.5mgmekj757gcnxqtfke6.jpg.

Skrevet

den diffen i første bildet er lik min med 2.64 i utveksling,den er ikke lik bildet som du har erik. kan ta et bilde med mobilen å sende deg om du vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...