Magnus M Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Har problem med at motoren under jevnt fart begynner å holde igjen/fuske mellom 2000-3000rpm, dette skjer kun når motoren har oppnådd driftstemperatur. Ligger jeg f.eks i 80kmt og skal gi på, holder den igjen i ca 1-2sek for å så dra helt fint videre. Bruker jeg gasspedalen litt mer aktivt så oppstår ikke dette problemet og den går problemfritt, helt til jeg holder jevnt gass igjen. Noen som har vært borti dette problemet før, eller vet hva som kan være galt?
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Kan muligens være defekt vanntemp sensor slik at motoren tror den er kald og gir for mye bensin. Hvis denne er defekt vil også forbruket være noe høyt. Ellers er jo alltid LMM en mulig synder.
Hedfelt Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Har opplevd lignende symptomer. Problemet viste seg å være at lambdasonden ble sotet igjen. Dette som et resultat av at lmm hadde tatt kvelden. Etter å ha byttet lmm slapp jeg å skru ut lambdasonden annen hver måned for å rense den, og bilen gikk som før igjen.
Magnus M Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Skrevet Januar 13, 2010 takker for tips, skal sjekke disse sensorene. er det mulig å måle om tempsensoren er hel?
Øyvind L. Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Bytt TPS så er det garantert i orden. Den SKAL byttes på sevicer og har for vane og begynne å fuske etter noen år. Koster rett under 1000 lappen hos BMW. Hadde samme greiene på min S50B0, byttet TPS og alt i orden.
Magnus M Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Skrevet Januar 13, 2010 Kan muligens være defekt vanntemp sensor slik at motoren tror den er kald og gir for mye bensin. Hvis denne er defekt vil også forbruket være noe høyt. Ellers er jo alltid LMM en mulig synder. Tenker du på nr 7 eller 9 på bildet her da? http://www.realoem.com/bmw/diagrams/c/g/237.png
Magnus M Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Skrevet Januar 13, 2010 Har vært ute å kjørt meg en tur med TPS frakoblet nå, og da så det ut som problemet var borte, men motoren gikk jo selfølgelig i nødmodus. Får prøve å få tak i meg en TPS å teste. takk for tipset
Magnus M Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Skrevet Januar 18, 2010 Da har jeg bytta TPS og motoren er friskere en noengang takker så mye for hjelpen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå