Gå til innhold

Antiskrens-systemet kopler seg ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uka har antiskrenssystemet ved flere anledninger koplet seg ut (det kommer et kort lydsignal, hvorpå varsellampene indikerer at systemet er sjaltet ut - hvilket kan verifiseres med gasspådrag). Jeg har hatt bilen inne hos Tåsen bilverksted som etter en grundig undersøkelse av elektronikken (med datamaskin) ikke klarte å komme til bunns i problemet. De nevnte at det kanskje kunne være en Svendsen i nærheten av Bjerkebanen som de trodde var god på BMW og som ikke kostet skjorta. Jeg kan imidlertid ikke finne dette verkstedet når jeg søker på internett.

Kan noen hjelpe meg med problemet mitt???

- Hva er årsaken?

- Hvor kan jeg få hjelp?

Bilen er en 2004-modell (E46) 316 touring.

På forhånd takk!

Skrevet

Mulig periodisk feil i DSC styreenhet eller en ABS giver. Kan også hende det holder å oppdatere software på DSC styreenheten :)

Men slike ting er vanskelig å finne ut av uten å få tatt diagnose av bilen, måle ledningsnett osv!

Skrevet

Det var snakk om en veivakselsensor som hadde gitt feilmelding, men de var ikke sikre på om dette var forklaringen likevel. Problemet virket å sitte "dypere inn i systemet" eller noe slikt... De koplet til en datamaskin og utførte diverse bremsetester på rulle osv. Men det kan jo være at de ikke hadde tilstrekkelig erfaring til å pinpointe problemet(?)

- Er det noen som kan anbefale et verksted for denne type problemer?

Skrevet

Veivakselgiveren skal ikke ha noe å si på DSC.. Verksteder som ikke er BMW merkeverksteder har ikke tilgang på samme feilsøkingsutstyr og kunnskap som bmw mekanikere har. Det jeg vil anbefale deg er å få levert bilen til ett BMW verksted for å få tatt ett feilsøk. I de fleste tilfeller er det snakk om en abs giver eller styreenhet, men jeg vet av erfaring at det kan være MYE annet som skaper feilen (jobber på bmw verksted). Lever bilen til merkeverksted ;)

Skrevet

Ok, takk for info! Hvilke alternativer finnes i Osloområdet (gjerne i nærheten av Ullevål..). Noen ide om hva jeg kan forvente av utgifter for dette??

Skrevet

Har ikke snøring om hvor ting ligger i oslo hehe :P Men vet at det skal være en bmw forhandler med gardermoen? Er bare å søke på gulesider ;) Er det en ABS giver, så regn med rett over 2 lapper for feilsøk og skifte av giver inkl deler.

Om det er styreenhet blir det en del større kostnad, og uten å si noe for sikkert så vil jeg tro en rundt 10lapper for feilsøk, ny styreenhet, arbeid og programering av denne.. Men det kan selvfølgelig også være noe så enkelt som ledningsbrudd, irr i stikk osv, så da blir prisene LANGT snillere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...