electr0 Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Sitter og skal bestille litt deler til den ene hjulbuen, og reagerer litt på fraktprisene til koed, og ikke minst hvilken vekt det er på delene. Plastskjermen, som er hva som skal byttes, veier ifølge koed.no 2,2kg En håndfull skruer og klips, veier kanskje en hekto eller to. Men nei, ikke i koed sin verden. Delenr 07 11 9 916 964, en helt vanlig skrue med sekskanthode, veier 2kg. Disse skal jeg ha fem av, for jeg kommer helt sikkert til å miste ihvertfall en. Total vekt på det som trengs av skruer, klips, etc, samt plastskjermen, veier ikke mindre enn 57,22kg. Mer enn dama mi, med andre ord. Er dette koed sin måte å få inn noen kroner ekstra på, evt, vil det ha noe for seg å fortelle de at en skrue ikke veier 2kg?
hylle Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Ring dem å spørr, de er ikke ute etter å svindle deg. Faktisk den mest troverdige butikken for Bmw stash vi har., Kommer langt foran GS, scmiedmann og alt det her...
EirikL Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Så vidt jeg vet, koster det 155kr å få varer tilsendt fra Koed, uansett hvor mye det veier. Det er vel derfor de har en fast pris, siden de taper litt penger på de største pakkene.
electr0 Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Skrevet Januar 13, 2010 Tja, i dette tilfelle er frakten 507kr. Skulle jeg bare bestilt plasttingen, ville frakten vært 169kr. Så det blir noen usannsynlig dyre skruer, men må nesten ha noe å feste plasttingen med og.
Hans Wilhelm Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Det høres veldig rart ut. Jeg bestillte ett brukt originalt eksosanlegg derfra, ca 2 meter lang og tungt. Kostet de vanlige 155kronene det.
///Lasse.B Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 bestillte deler som til sammen veide 18kg kosta 3-4 hundre kroner, par år siden men...
Simpel Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Bestilte masse greier som fikk en usannsynlig høy vekt og tilsvarende fraktpris. Når pakken kom fram var den ikke så tung som jeg betalte for. Så det er nok noe feil der et sted. Men jaja - te helvete!
S.Arnesen Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Menne det med vekt, er ikke det bare en maks vekt pr pakke. Altså at det er størrelsen det går på, og jo større pakken er i volum, jo større kg antall regnes?
electr0 Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Skrevet Januar 13, 2010 Volumvekt er jeg ikke fremmed for, men i tomrommet i hva enn plastskjermen i hjulbuen sendes i er det plass til en haug med ting, ihvertfall 25 skruer/klips/etc. Disse tar så liten plass at det ikke vil ha noe å si på volumet på forsendelsen, og dermed ikke påvirke volumvekta på noen som helst måte. Sjekket vekta igjen nå, uten å ha med plastskjermen/innerskjermen/plastdingsen/sprutdekselet, eller hva enn denne tingen kalles, og da sank vekta med 2.2kg. Det må være noen vanvittig tunge skruer koed selger. Alle skruene i min bestilling kommer opp med en vekt på 2.2kg, så da virker det som om det er en standardvekt som er lagt inn på deler som bestilles v.h.a delenummer, helt grei måte å gjøre det på, men denne burde ikke være kummulativ. Skal høre med de i morgen, blir det vanskelig for de, så går vel den bestillinga til GS..
Bjørn 320 Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Er det superduperspesialskruar? Er dei så spesielle at du ikkje kan kjøpe på ein normal jernvareforretning om det viser seg at du ikkje får dei til å bli lettare? Er heilt enig i at det er noko feil, men kanskje ein liten mail til Koed kunne løyst dette langt enklare enn å klage til bimmers?
Hans Wilhelm Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Ring og snakk med de så ordner det seg helt sikkert på en bra måte.
electr0 Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Skrevet Januar 13, 2010 @Bjørn, Ser jo at det kan oppfattes som en klage, men det var det ikke ment som. Lurte bare på om andre hadde opplevd det samme ved bestilling derfor, og hvordan det evt. lot seg løse. Skal høre med folka, men nerdedelen av meg er interessert i å vite hvorfor det er sånn, når det ikke egentlig er noen grunn til det.
elstokke Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Jeg ringte og hørte hvorfor det ble så høy fraktpris. Det var det at ikke alle varene var registrert med vekt. Den rette fraktprisen blir korrigert etter bestillingen er mottatt.
bmwmsport Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 Jeg ringte og hørte hvorfor det ble så høy fraktpris. Det var det at ikke alle varene var registrert med vekt. Den rette fraktprisen blir korrigert etter bestillingen er mottatt. Det er riktig som "elstokke" sier. Det er dessverre ikke alle skruer/klips som er lagt inn med vekt i systemet vårt, og der det ikke er registrert noen vekt kalkulerer systemet automatisk med 2 kg. Vi legger inn riktig vekt fortløpende etterhvert som vi kommer over sånne saker, men det kan dessverre fortsatt forekomme en gang i blant. Dersom dere opplever å få en uforholdsmessig høy fraktpris på en ordre er det fint om dere sender oss en mail, slik at vi kan ta tak i det. Forøvrig er det også riktig som "elstokke" sier, at vi korrigerer dette når vi mottar ordren, når vi ser at frakten ikke passer overens med de bestilte deler
Rabies Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 Jeg bestillte varer på ca 120 kg. frakten ble noe sånn som 700 spenn. Syntes ikke det var galt i det hele tatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå