Gå til innhold

Sebring eller Eisenmann?  

15 stemmer

1. 1. Sebring eller Eisenmann?

• Sebring
      1
    • Eisenmann
      14

Anbefalte innlegg

Skrevet

ville kjøpt full pakke ;)

har GOD tro på at det er forskjell på lyd og gjerne litt på ytelse med full pakke kontra bare bakparten.

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
ville kjøpt full pakke ;)

har GOD tro på at det er forskjell på lyd og gjerne litt på ytelse med full pakke kontra bare bakparten.

Okey, men om dette gjøres, vil også "effekten" bli noe bedre da, bilen vil vel puste mye lettere?

Har tenkt på å chippe, nytt filter og vurderer en kvassere kam... Sammen med nytt eksosanlegg, vil vel dette gi appåtil noe mer effekt?

Skrevet
vil nok gi mer effekt og NM ja, men blir fort noen kroner utav dette..

Ja, er nettopp sistnevnte det står på, når det kommer til å gjøre det eller ikke.. Å være lærling er hardt.. =/

Skrevet

da tar du 1 ting om gangen, eg hadde begynt med komplett eksos anlegg, så jobbet meg oppover, gjerne fått fatt i en motor og bygget videre på den ;)

kjenner til det der med lite penger, men ting ordner seg med tiden.

Skrevet

Nah.. Det å bringe inn en ny motor, forså bytte den senere, det blir to much.. Har byttet motor før, så det er ikke noe problem, men jeg vil ikke sette igang et slikt prosjekt til denne bilen.. Da blir det heller bare chipping i første omgang, da dette kan fåes for ca 2 lapper hos trimchip.no ( Noen som har prøvd dette? ), også eksosanlegg som jeg skal ha.. Så heller se ann senere, hva pengene rekker til.. :-)

Skrevet

jaja, hver sin smak :P kjekt med en motor :P

hadde trimchip fra trimchip.com på min e30, merbar forskjell.

liker stilen din, først ditt, så datt ;) viktig å ta 1 ting om gangen ;)

Skrevet
jaja, hver sin smak :P kjekt med en motor :P

hadde trimchip fra trimchip.com på min e30, merbar forskjell.

liker stilen din, først ditt, så datt ;) viktig å ta 1 ting om gangen ;)

Hehe, joda.. Alltid greit med en motor i reserve..=p

Du har positive erfaringer med chip derfra ja.. Det var bra merkbar forskjell? Hvordan merket du det, forbruk eller ytelse, eller både og?

Vanskelig å installere?

Hehe, stilen er ikke så mye å si på.. Er bare litt vanskelig når man ikke har penger til alt en skal gjøre..! =p

Skrevet

ja kjekt med en motor i reserve;)

vet ikke hvordan jeg skal forklare det, forbruk driter eg i :P mer hk bruker stort sett mer bensin :P

var godt turtallsvillig. hadde ikke bare chip på min, hadde kam og komplett effektannlegg med grenrør og litt ymse.

jeg kjøpte ferdig installert.

ja penger er noe dritt, tenk om alt var gratis :P

Skrevet
ja kjekt med en motor i reserve;)

vet ikke hvordan jeg skal forklare det, forbruk driter eg i :P mer hk bruker stort sett mer bensin :P

var godt turtallsvillig. hadde ikke bare chip på min, hadde kam og komplett effektannlegg med grenrør og litt ymse.

jeg kjøpte ferdig installert.

ja penger er noe dritt, tenk om alt var gratis :P

Hehe... Er litt lettere å få tak i deler til E30, enn E32.. Større utvalg..

Men, er nå mulig å få kvassere kam, chip, men ikke komplett effektanlegg tror jeg.. Men.. Vi får se hva det blir til.. Skal ha Eisenmann hvertfall!! :-D

Btw.. Koed.no, de anbefalte også Remus eller noe, hørt om det før??

Skrevet

ville kjøpt cam før chip, da han må legge inn i programvaren på chippen at det er en annen cam.

remus? nja, kun set og hørt om det på cosworth, så eg vet ikke mer om dem.

Skrevet
ville kjøpt cam før chip, da han må legge inn i programvaren på chippen at det er en annen cam.

+1 Av sugetrim så blir fort kvasskam det mest effektive..en chip deretter vil heller ikke være så dumt, da den vil hjelpe deg å få ut mer av kammen - mer turtall.

Kan jo kaste i ett par tusenlapper ekstra og kjøpe sterkere ventilfjærer og retainere sammer med en orntli kvass kam og da :) Chip opp sperra og sett på effektanlegg, så skal du ha grom lyd i tillegg ;)

Og grenrør? :D

edit: hørt at remus skal være bra...skyt meg om jeg tar feil!

Skrevet

remus? nja, kun set og hørt om det på cosworth, så eg vet ikke mer om dem.

Hm.. Okey, da vet jeg det.. Takk! =D

Tror jeg går for Eisenmann, da den vinner vote'n LETT og jeg har hørt mye bra om den..

Så, utfra hvordan det kanskje står ann nå, først eksos, forså kam ( som du sa ) og deretter chip.. Powerfilter innimellom der et sted.. =p

Skrevet

+1 Av sugetrim så blir fort kvasskam det mest effektive..en chip deretter vil heller ikke være så dumt, da den vil hjelpe deg å få ut mer av kammen - mer turtall.

Kan jo kaste i ett par tusenlapper ekstra og kjøpe sterkere ventilfjærer og retainere sammer med en orntli kvass kam og da :) Chip opp sperra og sett på effektanlegg, så skal du ha grom lyd i tillegg ;)

Og grenrør? :D

edit: hørt at remus skal være bra...skyt meg om jeg tar feil!

Okey, men når dere 2 påstår det, så stoler jeg på dere.. =)

Kanskje greit å oppgradere ventilfjærene også ja, blir vel en større påkjenning for dem også?

Grenrør, har det mye å si ytelsemessig/lydmessig? Noen sider du vet om som har grenrør til bilen 7'ern min? =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...