Ingebrigtsen Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 Skulle hatt bort en knirk i rattet.. Noen som har tips om hvordan man får det av?
Skands1 Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 Trenger sannsynligvis ikke å ta bort hele rattet. Hadde dette på min forrige E61 og da spruta jeg bare litt verktøy på boks i åpningen mellom rattet og dashbordet. Fungerte fint det og ulyden forsvant helt og kom aldri igjen så lenge jeg hadde bilen..
Ingebrigtsen Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Skrevet Januar 14, 2010 Det er prøvd uten hell desverre.. Noen som vet hvordan jeg får av rattet?
Bonden Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 Er du sikker på at lyden er inne i bilen ,på flere jeg har vert borti så er det leddet på rattaksel som var tregt (i motorrom)
Ingebrigtsen Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Skrevet Januar 14, 2010 Tja, ikke 100% sikker, hehe skal sjekke litt nærmere
Ingebrigtsen Skrevet Januar 17, 2010 Forfatter Skrevet Januar 17, 2010 Nai, lyden sitter visst i rattet.. Noen som vet hvordan man får av rattet eller?
Michael Skrevet Januar 17, 2010 Skrevet Januar 17, 2010 får søke litt på google, der finner du det garantert, jeg tror det er no klips som skal løsnes med en skrutrekker fra baksiden... men sjekk det først hehe lykke til !!
rindegut Skrevet Januar 18, 2010 Skrevet Januar 18, 2010 vist du ser på baksiden av rattet er der 2 skruer som hålder airbaggen, vist du løsner dem so er det bare å ta av bagen å da ser du en skru i sentere men pass på så du ikke tar livet av noen ledninger
HMW Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 det er et hull under rattet som du setter inn en trekker. Inni der er det en stål fjær anordning som gjør at airbag hopper ut når du trykker den opp. Hvis du kobler den fra har jeg fått høre at feilkode kommer, ikke koblet fra enda, men har hatt den av mange ganger. Skal bytte ratt til helgen så jeg finner ut da. Om du ikke har fått til innen det kan jeg ta noen bilder så du skjønner mer hvordan det er.
Ingebrigtsen Skrevet Januar 21, 2010 Forfatter Skrevet Januar 21, 2010 Takk for tips Det hadde vært suupert hvis du ga tilbakemelding etter du har gjort det HMSW
HMW Skrevet Januar 22, 2010 Skrevet Januar 22, 2010 Hey, Jeg gjorde det i går kveld.. tok av batteri (litt skeptisk) byttet ratt, satt på batteri - startet bil. Fikk feilkode på x drive og antiskrens. Ble jo litt skuffet da men måtte uansett ut en tur for å sjekke om det var varme i HELE rattet nå. Kjørte ti meter og alt er ok. (og varmen virker) skal se om jeg får ut noe bilder i løpet av dagen. Litt stress nå på morran.
mudbug Skrevet Januar 22, 2010 Skrevet Januar 22, 2010 Trenger sannsynligvis ikke å ta bort hele rattet. Hadde dette på min forrige E61 og da spruta jeg bare litt verktøy på boks i åpningen mellom rattet og dashbordet. Fungerte fint det og ulyden forsvant helt og kom aldri igjen så lenge jeg hadde bilen.. Mener du KD-40 spray boks???
Ingebrigtsen Skrevet Januar 22, 2010 Forfatter Skrevet Januar 22, 2010 Kjempeflott hvis du gidder å legge ut bilder HMSW
HMW Skrevet Januar 23, 2010 Skrevet Januar 23, 2010 vært litt mye for meg i dag, men skal få ordnet dette i morgen
HMW Skrevet Januar 25, 2010 Skrevet Januar 25, 2010 OK, en kjapp DIY med litt dårlige bilder ettersom jeg har lånt bort kameraet mitt Her vises undersiden av rattet. Et lite hull i skinnet. Finn en flat trekker som passer inn, gjerne så stor som mulig. Hullet begrenser jo størrelsen Her vises innvendig i rattet uten airbag. Ser da hvor hullet kommer ut og det er føringer i metallet ovenfor hullet. Når skrutrekkeren kommer igjennom her treffer den en metallfjær (ikke misforstå fjær ettersom det er ikke en spiralfjær) som skal presses oppover. Når dette blir gjort så slippes automatisk airbag løs. Pass på så den ikke ramler ned og ryker av i ledningen. På min løsnet den stort sett på høyre side først og det måtte presses litt hardere så hoppet hele ut. Innvendig i rattet er det litt forskjellige kontakter til knapper, varme, horn og selvsagt airbag. Skal du koble fra airbag så ta av batteripolen først ettersom (jeg ihvertfall) man slipper feilmelding som må slettes med diagnose. Rattet i seg selv er festet i midten ned i rattstammen og etter å ha skrudd ut bolten kom (mitt ihvertfall) meget lett av. Det er styrespor i splinen på rattet så det er ikke noe problem å få det tilbake der det satt. Bak rattet sitter det en plastanordning som ikke skal spinnes rundt med rattet av. La alt gå helt rolig for seg så er dette en enkel ting å utføre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå