Fliid Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 Vannet du fylte på var nok ikke iskaldt, så det gikk nok bra. Mp3 spiller overgang finner du på nettet. Fåes på nettsider som har bedrift "over dammen" . Kan ikke henvise til noe. Men se på bilstereo seksjonen her på bimmers. Har vært oppe der før, mener jeg. Har du manuell, så skal man altids få til litt økonomisk kjøring med litt giring og lite gass. Ligger på gjennomsnitt 0,98 med min 528i Manuell.
325demon Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 Originale spiller selges her på forumet for 1000-2000kr:P litt dyrt for en 10 år gammel spiller men da får man jo originalt utseende... du kan kjøpe en fm sender til 300kr så kan du koble til mp3. har kobla det sånn selv men er ikke helt fornøyd, da man må trykke på mp3 spilleren for å bytte sanger:P men det er billig da:)
Psyfoon Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 Har også en 98 520i og den ryker også veldig mye i forhold til andre biler synes jeg. Men hos meg krymper det ikke kjølevæske, men derimot går det litt olje. Røyken er hvit og det ryker ikke blått så jeg vet ikke helt hvor oljen tar veien. Du får gjøre som meg og observere hvor mye du fyller på og hvor fort det forsvinner. I mellomtiden er det i allefall viktig å få motoren driftsvarm før du trykker pedalen i gulvet, så en evt. liten lekkasje ikke forværrer seg.
Simpel Skrevet Januar 15, 2010 Skrevet Januar 15, 2010 Hvis bilen blir mye småkjørt=aldri skikkelig varm, kan kondens i eksosanlegget og lage hvit røyk.
electr0 Skrevet Januar 21, 2010 Forfatter Skrevet Januar 21, 2010 Noen nevte tidligere i tråden at jeg burde sjekke oljepåfyllingslokket, for å se om det var hvit gugge der. Etter å ha blitt lettere beroliget av andre, kom jeg aldri på å sjekke lokket, før jeg allikevel hadde panseret åpent idag i forbindelse med spylevæskepåfylling. Min gugge er ikke hvit, som nevnt i tråden, jeg vil heller kalle det en særdeles lys brunfarge. Oljen er nokså gammel, jeg har hatt bilen i rundt halvannet år, men ifølge serviceheftet, ble det fylt olje rett før jeg overtok bilen. Det er vel ca 14000km siden nå. Legger ved et bilde hvor fargen på gugga stemmer bra overens med den faktiske fargen, så kan dere bedømme selv.
Ivanrogov Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 Tapp av oljen, da ser du fort om det er olje + kjølveskeblanding.(uansett godt med et oljeskift) Det lokket der var ikke noe positivt syn, men trenger heller ikke og bety gåen toppakning
Fliid Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 Eksempel på lokk hvor ingenting er galt med motor: Fra Oktober og frem til Mars så kan man la oljelokket være påskrudd, med mindre man skal fylle olje. I de fleste tilfeller lønner det seg da å fylle i blinde, for da slipper man å se fargen på lokket å få søvnløse netter.
electr0 Skrevet Januar 21, 2010 Forfatter Skrevet Januar 21, 2010 Da tror jeg jeg skal la freden senke seg, og slå meg til ro med at det ikke er så altfor mye galt med bilen (sånn rent bortsett fra knirkinga fra sånn cirka der hvor den ene støtdemperen er, men det blir nok en annen tråd). Leste i en annen tråd at det kunne være greit å la bilen få seg en langtur, og så sjekke guggen. Bilen min må stort sett nøye seg med å bli kjørt 4*6min hver dag, så kanskje jeg må ut å kjøre litt. Jeg har heldigvis normal motorolje på peilepinnen når jeg peiler, det bør vel være positivt?
Fliid Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 Det er postivt. En kjøretur på 4 - 6 min. Da hadde jeg heller funnet meg en sykkel eller gått.. Det er en så kort kjøretur at om du ikke får kjørt den langturer med jevne mellomrom så kan du gjøre mer galt enn det er glede å kjøre i 4-6 min. Støtdemper fremme eller bak?
electr0 Skrevet Januar 21, 2010 Forfatter Skrevet Januar 21, 2010 Sykkelen blir dratt fam med en gang det går an å sykle på smale dekk, så inntil videre blir det desverre bil :/ (dog, til mitt forsvar, ikke fire til seks min, men fire ganger seks, altså 24min kjøring totalt, men dog:) ) Lyden kommer bakfra, har ikke brukt særlig mye tid på den enda, da jeg hørte det for første gang på vei hjem fra jobb idag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå