Vanilla_ninja Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 Kan jeg gjøre dette på en enkel måte? LJ
Sir Hofstad Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 Vanligvis er felg merket med ET. Men vil tro du kan måle fra anleggsflate mot felgkant...
janerik171187 Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 Kan jeg gjøre dette på en enkel måte?LJ mål bredden av felgen i mm sett et vater over baksiden av felgen mål hvor mange mm det er til senteret som går mot bremseskiva. så tar du og deler bredden på 2, dvs hvis felgen er 200mm, så vil det si 200\2 som er 100. så tar du og trekker 100 fra måleresultatet mot senteret av felgen, f,eks 135, dvs 135 - 100 som er 35, da har du ET35mm
3XXTouring Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp Her er en kalkulator som regner ut! Veldig enkelt;)
Vanilla_ninja Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Skrevet Januar 14, 2010 Jeg målte enkelt: to bordbiter på hver sin side av felgen med et snøre mellom. Målte den totale avstanden mellom de to bordbitene langs snøret og delte på to. Fant midten av snøret og målte avstanden derfra til anleggsflatene på felgen. Resultatet ble et sted mellom 40mm og 50mm, noe som tilsier at stempelet BMW*47 under midten av senterkoppen sikkert er innpresset på felgen. Høres det fornuftig ut? LJ
Vanilla_ninja Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Skrevet Januar 14, 2010 Fillern. Jeg hadde håpet at jeg målte feil, for jeg ville helst at ET skulle være ca 20. Jaja, sånn kan det gå. LJ
Andreas1 Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 Vanilla_Ninja; Med tanke på at du lagde en tråd og kritiserte noen som hadde postet feil synes jeg du er ganske raus med felg-postene dine selv; Både under Teknisk og Annet... -Og du kunne strengt tatt stilet begge spørsmålene dine i en og samme post under "Dekk og felges selges", der dekk og felg-fetisjene vanker Også kan du bli så sur du vil for at jeg skrev dette, men sitter man i glasshus så...
Vanilla_ninja Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Skrevet Januar 14, 2010 Joda, jeg ser at dobbelpostingen i Teknisk og Annet kunne vært unngått, så den skal jeg ta kritikk på. Men det å stille tekniske felgspørsmål i salgstråden ville jo ikke nødvendigvis gitt noen svar, annet fra de som er på utkikk etter akkurat 15" felger med piggdekk på. Og slapp av; jeg blir ikke sur av å bli rettet på. Det skjer jo så sjelden at jeg gjør feil likevel, så det er spennende at noen sier fra LJ
-Anders- Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 Og hadde du gått inn på "felger og dekk selges" hadde du sett sticky tråden i topp med all info du trenger vedr måling av innpress!
Vanilla_ninja Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Skrevet Januar 14, 2010 Oops... Takk for tipset. Det hadde gått meg hus forbi. Kollegaen kjøpte Mills kaffe på butikken i dag, og den smaker så ille at jeg ikke fikk i meg en eneste kopp i løpet av arbeidsdagen. Det er sikkert derfor hjernen ikke fungerer LJ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå