sima motorsport Skrevet Januar 16, 2010 Share Skrevet Januar 16, 2010 Jeg må skifte ut skadd registerdeksel på 520i E34. Har skrudd ut alle skruene i fronten men får det ikke løst. Hva blir fremgangsmåten? Kan noen være snill å tipse meg snarest?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dr.felix Skrevet Januar 16, 2010 Share Skrevet Januar 16, 2010 m50? da må du løsne topp eller bunnpanne litt. har du løsnet de tre skruene under øverste reg.kjedet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sima motorsport Skrevet Januar 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2010 Er det 6mm torx-bolter? Har ikke torx, kan jeg bruke mm eller tommer? Hvordan kommer jeg til de to som sitter til venstre? Jeg ser det er ett hull for å nå den som er lengst til høyre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dr.felix Skrevet Januar 16, 2010 Share Skrevet Januar 16, 2010 ja det er 6mm torx. kan ikke bruke annet enn torx-piper på de. får kjøpt et sett med piper på biltema til ca 80kr . (art-nr 10387) du må av med kjede og strammeren på toppen for å løsne de andre to. en av de holder vel kjedeføringen og attpåtil mener jeg å huske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sima motorsport Skrevet Januar 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2010 Hvordan er dette å få på igjen da? Med Vanos og det hele? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 Du kan bruke tommepipe på de om du ikke har torx og ikke vil ha det. 1/4" tror jeg det var som passa, hvis ikke det var 3/16". Ikke helt stødig på tommeverktøy. Det er vel anbefalt å ha den armen for å vri vanos ved av og påmontering av denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dr.felix Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 ang vanos kan du se på linken her: http://beisansystems.com/procedures/vanos_single_procedure.htm du trenger verktøyene for å sette det sammen igjen. men det er noe du kan lage selv men du kan lage kamlåseverktøyet av en bred flatjernsbit (50 x 10mm eller noe sånt) som du kutter 90' på hver side, og med en lengde slik at den akkurat går imellom kammene der det orginale verktøyet skal låse. veivlåseverktøyet kan du lage som tegningen viser "C:\Documents and Settings\Stig Lorentsen\Mine dokumenter\bmw verktøy\låsepinne.pdf" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå