Gå til innhold

Politikontroll varsling på SMS...

noekult
 Share

Anbefalte innlegg

Så reklame for "laservarsling på SMS" i går, levert av Aspiro (de leverer ett par andre tjenester også). Sendte melding og registrerte meg for Oslo, da skal jeg få SMS neste gang det er kontroll i området...

Fungerer slikt? Noen som har prøvd og er fornøyde/misfornøyde? Hva baserer de seg på - tips fra publikum eller avslører snuten når det er kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh. Kjempe bra tråd! :)

Jeg har følgende abonnement:

www.politiet.net (1933)

www.smsradar.no (2440)

(Har meldt meg opp på varsel over et ganske stort område.)

HÅPER denne tråden kan komme til bunns i hva slags varsling som ER BEST!

...og kanskje ekskludere en av dem jeg allerede har. Idiotisk og dyrt å ha 2 forskjellige varslinger, men..

Fungerer slikt? Noen som har prøvd og er fornøyde/misfornøyde? Hva baserer de seg på - tips fra publikum eller avslører snuten når det er kontroll?

Jeg har hatt dette i over 1 år og jeg syns det er veldig greit.

Selv om jeg holder fartsgrensene (mer eller mindre), så gir det alikevel en liten trygghetsfølelse. Jeg har riktignok meldt meg opp på et unødvendig stort område, så jeg får meldinger hver dag.

(Har f.ex meldt meg på E6, og får da varslinger på hele strekka.. )

Slik fungerer ved at publikum/medlemmer sender/ringer inn tips om politikontroller de ser/hører om.

M.a.o, så vil ikke dette hjelpe deg et sekund om du har på lydløs, eller om du er førstemann forbi en kontroll, der ingen medlemmer har kjørt forbi før deg.. Det finnes jo også medlemmer som ikke melder inn kontroller de ser. Og da har det jo ingen hensikt.

HVEM ER BEST? INGEN VITS Å VÆRE MEDLEM AV DEN VARSLINGSTJENESTEN SOM ER NEST BEST.

Jeg tror at www.politiet.net er den beste varslingstjenesten. (?)

Men er dog usikker. Det skulle vært obligatorisk å avsløre antall medlemmer, for da hadde jeg valgt utifra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har religonen rett rundt her jeg bor..

Jeg får ifra Radarvarsling.no (2333) fungerer, greit nok... men er ofte mye død tid(lang tid imellom) kan godt være de står på de faste plassene, eller at medlemmer ikke sender inn og sier ifra.

er som regel sånn kontroll raid her.. kan gjerne være flere dager i uka så kan det gå en flere uker, opptil månder før neste .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivester heller i en laser-jammer.. Et produkt som forstyrrer signalene til laseren som gjør at politiet ikke får målt deg- før du har slått den av. I mellomtiden har du selvfølgelig bremset ned til lovlig fart..

Jeg har generelt sett liten tro på de abonements-tjenestene der.. Du kan jo sette opp en poll på hvor mange som er medlem, ikke medlem og de som faktisk rapporterer konsekvent ved kontroller? Så vil du kanskje få en pekepinn på hvor få som benytter seg av dem. Et annet spørsmål er om det er reelt at politiet har kontroller såpass ofte? (at de som sender ut tjenestene, sender ut fiktive meldinger for å la deg tro at det er mange kontroller, mange som rapporterer- noe som igjen lar deg tro at du mottar verdifull informasjon, du må heller ikke glemme at for hver melding de sender til deg,- så tjener de penger..) Jeg kjører ca 20 000km i året i 3år som jeg har hatt lappen (3års dag i dag faktisk) og har totalt sett passert 4laserkontroller. 3av de på "faste plasser". Jeg kjører som regel 15-20kmt over grensen i 70 og 80sonen hvis det er føre og mulighet for det, og fordi jeg holder lovlig fart på plassene det ofte er kontroller, har det vært det beste tiltaket.. Dessuten tar ikke varslingen høyde for sivilbiler, så trygg er du uansett ikke.. Falsk trygghet vil jeg kalle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lite tro på laserjammer også (selv om jeg kommer til å kjøpe meg en. Har en Whistler radar/laservarsler fra før som jeg kjøpte på messetilbud men den har jeg ikke brukt enda). Grunnen til det er at når du først fucker opp signalene til laserpistolen til politiet, vet de ganske godt at det finnes apparater som gjør det, og vil derfor sannsynligvis vinke deg inn uansett. Kjører du rundt i noe som minner om en rånebil eller sportsbilform så skjønner jo de at du er ute og har det gøy...

Har hørt mye positivt om Valentine One (radar/laservarsler). Koster noe vanvittig (450 $ +) men har fått masse bra forbrukertilbakemelding. Porsche og Gumball folk pleier å bruke Valentine One i USA - i diskusjonene dems blir Valentine One ansett som ordentlig produkt og ikke fake (slik MYE er innen denne bransjen)... Denne dingsen har toveis system og vil si i fra om du blir målt bakfra også (noen gang hatt en pol10bil snikende opp mot deg bakfra? det er en ekkel følelse). Kommer til å kjøpe meg sånn en med det første.

Man kan jo aldri være 100% sikker, men flere tiltak øker sjansen for å ikke bli tatt. Fotoboksvarsler innebygd i GPSen når du ikke kjører lokalt, radar/laservarsler og jammer bør ordne saken når det gjelder skjult dritt. Kommer sivilen så får man bare gjøre opp.

Hmm kanskje SMS-varsling er den kjipeste av tiltakene man kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sms-tjenesten fra politiet.net har eksistert en stund. En kamerat av meg benyttet seg av denne tjenesten hyppig for 7-8 år siden, og den funket jo. Dog er det kjedelig å være førstemann inn i kontrollen - opplevde flere ganger laserkontroller som ikke var varslet.

Det beste våpenet i kampen mot kontroller er nok kjøreerfaring. Jo bedre du kjenner trafikken og veiene du ferdes på, jo bedre skjønner du hvor UP eller lensmannen gjemmer seg. Jeg har blitt stoppet over tredve ganger, men bare EN var laserkontroll (mao den eneste som kunne varslet på sms).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par i vennekretsen med laserjammere. Har spart inn jammerne noen ganger.. Både på motorsykkel og privatbil.

Så lenge de ikke klarer å få måling på deg, eller påvise at du har "ulovlig" utstyr montert- så kan du ikke få annet enn bot for uaktsom kjøring. Dette krever i tilfelle observasjon av minst 2 politimenn.

Slike laservarslere er good for nothing, ettersom de ikke piper før du har blitt målt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt politiet.net litt..vært grei skuring, men hadde inntrykk av at de "oversendte" en stund (kanskje noen som hadde lyst på gratis varsling ved å melde inn fake kontroll etc) samt at du selvfølgelig kjører inn i noen uventede likevel.

Er ikke laserjammer ulovlig? Hva er boten om de tar deg på å ha det i bilen evt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange modeller har en elmotor som "trekker tilbake" jammer-enheten, slik at den blir mindre synlig. Hemmeligheten er selvsagt å slå av enheten i det en har lovlig fart, samtidig som en har en såpass rolig nedbremsing at politiet ikke forstår at du egentlig kjørte for fort. Kjører du mye mer enn 20kmt over, så er du "fucket" uansett da de klarer å se framfra at bilen kjører fortere enn 80kmt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...