Zaphod Skrevet Januar 17, 2010 Skrevet Januar 17, 2010 Har begynt og sett tendenser til små svarte flekker under bilen min i det siste. Og når jeg endelig fikk undersøkt nærmere i dagslyset fant jeg en dam av olje på plast dekselet under motoren Har prøvd og sett litt rundt i motorrommet uten at jeg kan se hva det er. Har ikke kommet meg under enda grunnet at det frister lite og krype under bilen i dette været.. Lurer derfor på om det er noen som vet litt om de typiske lekkasjepunktene på m43 motoren? Takker for all hjelp jeg kan få
takaasen Skrevet Januar 17, 2010 Skrevet Januar 17, 2010 Har en m43 på gammel e34 95. lekker rundt simring, som ligger rundt veiven forran . Hadde også en lekaskje fra toppdeksel pakningen men det har jeg fikset. Denne er kjørt 250tkm
Bonden Skrevet Januar 17, 2010 Skrevet Januar 17, 2010 Et stedet som jeg mener er mye utsatt for lekasje på M43 er mellom oljefilterbraketten og motorblokk.Hvis det viser seg at det er der bytt både pakning og O-ring.Deler nr 4+5+6 tror også jeg hadde tat med oljetryksbryter også når det er lett å komme til.
Zaphod Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Skrevet Januar 28, 2010 Fant det endelig ut nå, var simringen på veiva i forkant som var synderen ja. Og tusenlappene flyr... Takker for tips!
tsil Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 Et stedet som jeg mener er mye utsatt for lekasje på M43 er mellom oljefilterbraketten og motorblokk.Hvis det viser seg at det er der bytt både pakning og O-ring.Deler nr 4+5+6 tror også jeg hadde tat med oljetryksbryter også når det er lett å komme til. Støtter denne, tilsvarende er byttet på min M43.
Lars89 Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 Tusenlapper flyr pga simring? Hvor stor operasjon kan det egentlig være? Pakningnene på oljefilter har jeg bytta mange av på M43...
Zaphod Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Skrevet Januar 28, 2010 Simring i forkant av veivakselen ja, fikk et estimat på litt over 3000 kr. Ikke at det er det værste men når man har en gåen lambda, samt problemer med innsuget, og en bærearm så blir det fort noen lapper
Kaffikopp Skrevet August 8, 2013 Skrevet August 8, 2013 Ser jeg bumper denne gammle tråden men fant den på google Det ser ut til at jeg må bytte disse pakningene på oljefilterbraketten, er det mye arbeid å komme til denne ? ser den sitter litt nedi mellom forskjelligt, og er det nødvendig å tappe bilen for olje eller holder det at den står noen timer å lar oljen drenere ned til bunnpannen ? På forrhånd takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå