Viko Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 Hei.. Er det noen som har hatt litt tull med disse?? Dei 2 nederste pærene er jo bremselys, den opp forbi er vanlig kjørelys, og den på topp er jo blinkelys. Når det er vanlig kjørelys på bilen skal den mitterste lyse litt kraftig, og dei 2 nederste pærene slukker seg langsomt til dei ikkje er lys i, og dei kommer kun på når ein bremser. Men på en kompis sin bil lyser kun dei 2 nederste under kjøring, og lyser selfølgeleg sterkere når en bremser. Den som egentleg ska være kjørelys i virker ikkje. Samtidlig så lager den holderen ein liten summelyd når lysa er på. + det er en liten summe lyd fremme fra rundt speedometer når lysa står på, slår en av lysa forsvinner lyden. Denne lys problematikken gjelder KUN høgre side bak. Eg har prøvd å bytta ut pæreholderen til ein anna, men den er død. Bilen er ein 320d sedan 2006 mod, med 70000km på telleren, den har aldri vert skada. Men angel-lysa fremme er gåen, så dei blir bytta på BMW om 8dg pga ein tilgodelapp der. og at det er dei som virker inn på høgre baklyset er lite tvilsomt. Kan det være lysbryteren som utav laget? eller evt. pæreholderen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 Skjønner ikke helt hva du mener anngånde det lysproblemet ditt. Men her er ett bilde av hvordan det ser ut på min E91 Fant ett bilde til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Januar 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2010 Hei.. Ja det er sånn lysa skal lyse, når du bremser kommer det lys i nederste del av lykten, rett under der det er lys no hos deg. På hans sin bil er det kjørelys og bremselys KUN nede i lykten. Det er KUN lys i den nederste del av lykten, ikkje der du har lys. Litt vansklig å forklare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Januar 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2010 "lånte" bildet ditt i håp om det ble litt berde forklart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 Det er backup løsningen det. Da har den pæren som lyser hos meg gått.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Januar 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2010 Hmm, backup løsning? Men han hadde skifta pærer, og det var det samme... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 Merkelig, har aldri opplevd noe slikt på min, men som Mr.Silver sier, så kan det være back-up løsning om pæra er gåen (eller motstanden i pæra ikke er rett) Skulle det være noe galt med lykta, så har jeg helt nye orginale lykter liggende som han kan få billigt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 Ja, dette høres ut som en back-up løsning. Men det er jo to pærer til kjørelyset på hver side, så begge disse er altså gått? Det er jo en tilsvarende back-up løsning foran når et nærlys går, da tennes jo blinklyset på motsatt side og lyser konstant slik at du fremdeles har lys på begge sider av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2010 Hmmm, ska eg være helt ærlig, så har ikkje eg vert borti så nyre biler, men forstår at det kan være en del backup ja,. E.H.D: Nei det gjelder kun høgre siden bak. Men ska på BMW for å bytte park ringene fremme, pga dei skylder en time, så kan det være dette som gjør det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 Dette har nok ingenting med angeleyes pærene dine å gjøre. Var dårlig kontakt i baklykten min en gang, å da begynte backup pæren å lyse. Ville sjekket pærene og pluggene at det var skikkelg kontakt før jeg satte bmw på saken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2010 Okay. ska prøve, synst det hele er litt merkeleg. Det er så altfor mye nytt på nye biler, at eg rett og slett har ramla av lasset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SIG Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 Hvis det er noe annet enn en defekt pære vil jeg tro at en slik type feil burde dekkes av kjøpsloven og 5 år reklamasjonsrett. En baklykt er jo ikke akkurat en slitedel. BMW burde dekke dette om bilen er solgt ny i Norge. Er den bruktimportert men kjøpt hos en forhandler, burde forhandleren dekke det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 Hmmm, ska eg være helt ærlig, så har ikkje eg vert borti så nyre biler, men forstår at det kan være en del backup ja,.E.H.D: Nei det gjelder kun høgre siden bak. Men ska på BMW for å bytte park ringene fremme, pga dei skylder en time, så kan det være dette som gjør det? Mente at når begge pærene på en side er godt, og at det er da back-up lyset kommer på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
N45B16A Skrevet April 4, 2016 Share Skrevet April 4, 2016 @Viko Hva ble løsningen på denne? Jeg har nesten et likt problem på min 2008 E90. Eneste forskjellen er at alle lysene lyser slik de skal, men de to nederste på høyre side (altså bremselys/backup-løsningen) i tillegg til kjørelys. Napper jeg ut kjørelysene på venstre side tenner også de to nederste (slik de skal). Min foreløpige konklusjon er at et må være feil på lysstyringen (Footwell module, FWM) eller noe tilsvarende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Januar 25, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2018 Åhh gammal tråd dette. Var lysmodulen som ligger i fotbrønn i passaskjerside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå