Gå til innhold

Anlegg spiller ikke!

Anbefalte innlegg

Hatt noe stereo stående i garasjen og tenkte jeg skulle koble det opp til når jeg skal på langtur i morra.

Har kobla alt etter boka, tror jeg. + der den skal gnd til chassi, rem til spiller. Måler 12v på både + og rem.

Når jeg vrir om tenninga skrur ikke forsterker seg på, noe jeg syns er rart siden signalkabelen sender signalet OG strømmen er koblet til.

Selv tror jeg forsterkeren ikke har likt å stå ute i 35 minus.

Forslag?

Har spiller`n på bildet

http://www.videomarket.cz/pioneer/_pics ... 7000ub.jpg

Og en 2CH ADS fra Torshov samt en RF 4 CH.

RF`n er koblet videre fra ADS`n, phono-kablene sitter i både spiller og forsterker samt en fra utporten på ADS`n til inporten på RF`n.

Irriterer meg grønn over dettte da jeg føler alt er som det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På signalkabelen mener du? Prøvd med voltmeter, slår ut når jeg skrur på tenninga, så forsterkeren skal få signal ja.

Noen som vet HVOR jeg finnerigjen disse instillingene? HF, LF, skjønner ikke forskjellen :P

Skal den stå på LF, altså om det er noe som heter HF, skal jeg slå den av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk sikringene, så tar du både rem og + på + på batteriet så tar du ground(minus) ifra forsterkeren og jorder den rett på - på batteriet!

Tror ikke de ads forsterkerene trenger 'signal' for og få power! Så hvis ingenting lyser hvis du prøver det jeg sa. Ikke "protect" engang! Så kan det hende den må ha signal! Men da er anten phono-kabelen din gåen eller phono-utgangen på spilleren gåen!

Men, elektronik liker ikke minusgrader! SPESIELT ikke 30kalde! Så jeg ville fyra opp bilen, latt den stå og fått litt lunk eller kjørt rundt i 20-30min! Så Prøvd å kobla det opp igjen! Men først bare med den ene forsterkeren. Uten å koble til den andre via den første! :P Hvis du skjønte hva jeg mente? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...