Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Takk takk :D Ser ut som rustsveisemannen min flytter fra bergen nå :( Vet ikke helt hva som skjer angående rustsveising nå, men løser seg nok forhåpentligvis :P

Skrevet

sa jo det var litt jalla ja :D Men gjør det bare fordi lommeboken ikke strekker til for tiden ;) Dessuten er mørke baklykter finere på svart bil en helt klare og hvite..

Skrevet

Er nok mest sannsynlig en Torx av noe slag i "boltdelen" ja. Men har du kraftig nok muttertrekker skal du ikke trenge å holde igjen. Jeg bruker selv en gul elektrisk en fra Biltema, fungerer helt kanon! Koster vel 699,- mener jeg.

Ellers synes jeg du skulle droppa å sote de lyktene. Var penere slik det var.

Skrevet

Hmm har en muttertrekker men holdt vist ikke. Noen som vet hvilken torx som trengs? evt noen annen lur måte å få det løst på? :P

tja kan så være, men syns at de var alt for lyse og klare for en svart bil ;)

• 2 weeks later...
Skrevet

Heyhey. Liten update! ;) I dag skal drifstoffrør byttes pga lekkasje(tanken lekker også :( noen som har en brukt?), tomgangsregulator skal shines opp, "bøsningen" på hjelpesnekken skal byttes, kanskje diffoljen og har kjøpt inn til bytte av automatoljen ;) kos med litt arbeid på bilen :D

Skrevet

Blæ, ble ikke gjort så mye på fredag som forhåpet! Fikk shinet opp tomgangsregulator, men hjalp ikke mye. Fremdeles risting på tomgang (noen tips?), jeg skulle bytte foringen på hjelpesnekken (den som går igjennom den), men viste seg at det var kulen armen er festet til på andre siden som er gåen, samt styresnekken? Tror jeg iallefall. Rattstamme og rattleddet/lagersaken beveger seg uten slark, men ikke selve "hovedarmen" eller hva man kan kalle det til styringen. Den som forbinder hjulene. Det kommer et slags "klakk" inni der hvor akslingen fra rattleddet er. Så må nok desverre bytte snekke også. Mye arbeid?

skulle jo bytte drivstoffrør, men fant ut at uten bukk så var det ikke noe vits i å starte engang, skal ta det på en onsdag kveld på bilhuset kråkenes ;)

diffoljen fikk jeg ikke til å bytte uten en form for slange-trakt. Noen som har noen gode tips her? Orker ikke ta ned hele diffen. Skulle forresten bytte simringen til høyre stikkaksel-utgang på diffen også, men er for mye styr med dårlige jekker og våt og kald garasje :( Anywho, bilen bruker nå (ca) 1.3 l milen, så lenge jeg bare fyller 40 liter om gangen (tipper lekkasjen på tanken er høyt oppe og dermed mye lekkasje ;) )

Edit: Forresten har bilen brukt mye olje. ca 1,5-2 liter på 7000km. Kan det ha noe med at jeg har gått fra delsyntetisk 10w40 til helsyntetisk 5w40? :) Vis det er tilfellet går jeg over til castrol magnatec 5w40 delsyntetisk ;)

• 11 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...