Thundercoil Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Jeg har en 88modell E34 525i 12V. Jeg bruker denne som regel hver dag, til og fra skolen. Den stod i ro, i over 3 uker, midt i ekstremkulden, fordi jeg ikke hadde vinterdekk. Som følge av dette gikk den tom for strøm, for ente gang, og batteriet ble ødelagt. Jeg kjøpte da et nytt batteri. Den startet fint og jeg kjørte 4km til en esso stasjon og fylte fra reservetank til 70 liter. Så kjørte jeg hjem igjen og parkerte bilen. Den stod over natten i 18 minusgrader, og ville ikke starte med tenningen. Så jeg tok en bakkestart på ca. 200 meter før den startet i 2. gir. Den gikk litt rart i 4-5 min, så virket den fin igjen. Parkerte den på skolen, og i storefri ville den ikke starte igjen. Det var ingen bakker i nærheten, så jeg tauet den hjem. Etter ca. 4 mil, startet den etter gjentatte forsøk. Jeg stoppet og ruset motoren litt, og da gikk den fint og rent igjen opp til huset. Dagen etter ville den ikke starte igjen. Nå bare skinner den, uten å tenne. Det naturlige, var å tenke "Ble det kondens? får den bensin?". Jeg ladet opp batteriet igjen, og bensinen sprutet ut av slangen. Sjekket at den fikk gnist etc. Nå fikk jeg start på den. Men et nytt problem dukket opp. Den gikk veldig høyt på turtall, og jaget noe sinnsvakt. hoppet mellom 1000-3000 omdr. Så når jeg skulle ut av innkjørselen, bare satte den seg fast. For å holde den i gang, måtte jeg ha litt turtall, noe som førte til at jeg bare sto i ro og spant. Hvis jeg satt den i 2. gir, eller ga roligere gass, kubbet den på sekundet. I dag gravde jeg vekk snøen, slik at jeg kom meg ut på asfalten. Renset tomgangsregulator med startgass og fønet vekk isbelegget. Men når jeg kjører på under 3,4-4000 omdr. Rister hele motoren og bilen går drittdårlig. Høres ut som motoren slår, istedet for å svive. Det er ingen ventiltikking heller. Kjørte noen mil, men lyden bedret seg ikke.. Noen som vet hva dette kan være? Minner om lyden fra audien vi hadde som slo på 3 sylindre, i stedet for 4. Eller når man går tom for bensin med E34. Har nå tatt til innkjøp en termostat, nye tennplugger, tennpluggskabler inn til fordeleren og bensinfilter. Helte kondensfjerner i tanken i går kveld. Det står også på et powerfilter fra forrige eier. Originalt luftfilter fulgte ikke med. Vet ikke om dette kan ha noe å si. Har prøvd å ta av stikket på tomgangsregulator også, men med samme historien.
Thundercoil Skrevet Januar 19, 2010 Forfatter Skrevet Januar 19, 2010 Termostat har ikke så mye med dette å gjøre, men det er faen så kaldt i bilen. haha
Olelink Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Sjekket lmm (luftmengdemåleren da? prøv å plugge ut den.
peder87 Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 når du omsider får start på bilen ta deg en lengre kjøretur så du får bilen sikkelig varm og ren for diverse. gjerne litt høyt turtall når den er blitt varm 3-4000 rpm
Thundercoil Skrevet Januar 19, 2010 Forfatter Skrevet Januar 19, 2010 Takk for svar. Jeg tok den inn på verkstedet der min fetter jobbet og skiftet plugger og pluggkabler. Da så vi at sylinder nummer 2 i rekken ikke hadde sot på seg, kun bensin. Skiftet kabel og plugg på denne, og bilen gikk rent igjen. Ingen jaging og turtallet holdt seg dønn på 0,5..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå