Efen Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Vurderer å kjøpe meg en 316i E46, men vil jo helst ha diesel. Så lurte på hvordan det er hvis man skal bygge om fra 316i til en 320D. Hva må byttes utenom motoren for å eventuelt få den godkjent? noen som foresten vet om en 320D motor til salgs?
takaasen Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 kjøp en 320d da? blir mye pes. Må ha komplett lednings nett med ecu og vil tippe nøkler pga startssperr. girkasse. dif. intercooler. diesel tank. bremser fra 320d. og sikkert mye mer. få dette godkjent lukter det stress av. å for ikke å snakke om all den tiden på å gjøre dette.
Tore Diesel Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Hadde ikke orka tanken jeg heller! Ville sett på det som mer eller mindre meningsløst, hvis du da ikke har ufattelig mye fritid som du vil bli kvitt med. En 136 hesters 320 diesel, begynner jo å komme noe ned i pris nå da.
Endre Hånde Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Dropp det. 316I er jo morsommere enn dieselen uansett. Var litt lettere før; Bygde om min -83 Golf 1 GTI til 1.5D for en del år siden. Godkjenningspapiret var ganske kort.
Efen Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Skrevet Januar 20, 2010 tja bensin er jo egentelig litt morsommere men prøver å være litt økonomisk morro med diesel, slipper å fylle så ofte
Endre Hånde Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Ja, men vedlikeholdskostnadene er nok høyere... ALt i alt, så tror jeg ikke en 316I er noe dyrere i drift enn 320d. Forsvarer ihvertfall ikke ombygging. Da kan du heller sette gass på 316I en. Drivstoff er uansett bare en liten del av bilbudsjettet for de fleste av oss.
Gunnar Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Hadde du hatt en veldig bra 316i med rasa motor og mye fritid, så OK, kanskje det hadde vært en grei løsning, men når du ikke engang har kjøpt bilen enda, så høres det helt vannvittig ut å planlegge en slik ombygging. Da kjøper du enkelt og greit heller en 320d. Det er garantert en bedre løsning på alle måter, også økonomisk. Ombygging koster fort mye mer enn du først antar, og den vil alltid ligge betraktelig lavere i pris enn en original 320d ved videre salg. I tillegg vil det være en stor godkjenningsjobb, eller en "belastning" å kjøre rundt med en bil som ikke er godkjent.
Efen Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Skrevet Januar 20, 2010 joa sant det, dere sier noe der tror nok jeg heller for nøye meg med 1.6l og heller tenke på en 320d senere er bare det at dem skal være så jævelig mye dyrere enn bensin irriterer meg
Lars89 Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Får de jo til ca 100 med litt km på nakken, men kjøper ikke halvgammel 320d hvis man vil spare penger. For mye feil med de til det Ville funnet meg en 316 1,8 eller 318 2.0. De skal vistnok gå veldig billig
Gjest Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 høyere driftskostnaeder på en 320d enn 316i? javel... noen bør gjøre hjemmeleksa si.. og nei, jeg snakker ikke om drivstoffutgifter... noe avhengig av hvilken modell du har, men det er feil å si at dieselen er dyrere å holde.. er et rykte bensin fantastene klamrer seg fast til.. tilbake til spørsmålet, ja det er drøyt mye arbeid for så lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå