Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I det siste har jeg hatt mistanke om at det kan ha blitt feil på automatkassa på min 120d. Jeg mener den drar lengre på 1. og 2. gir og at selve girskiftet rykker (dette er bare minimalt). Hadde bilen på bukk ifm. oljeskift på motoren. Så da at det er mye olje i bakkant av automatkassa. Det var såpass mye at det "hang" dråper fra flere av skruene. I tillegg skrudde jeg av beskyttelsesdekslet og så at det var sølt en del på det. Se vedlagte bilder. Hva tror dere? Normalt, eller havari "in the making"? Hva kan evt. årsaken være? Håper inderlig ikke dette er noen stor sak. Hadde bilen på diagnose hos BMW rett før jul med resultat at plugger ble skiftet pga en defekt plugg. Videre er motoroljesensor i bunnpanne gåen, men denne avventer jeg litt å bytte.

Håper hvertfall noen har noen gode råd angående automatkassa ;-) På forhånd takk for svar!

5shko1i0uaaqlke6z1o4.jpg

wd8ffnvbq1pch9d81drb.jpg

kpicib9vcxspc0wz81id.jpg

z1haax0ub18dka3jkn2u.jpg

Skrevet

takk for svar.

Nei, hadde ikke lykt med meg, så fikk ikke sjekket dette noe nøye. Skal forsøke å få bilen på bukk i helgen igjen. Tørket av igår, så får se om det har kommet mer olje.

Jeg har tidligere stusset over vibrasjon/kraftig durelyd (virker som det kommer bakfra) ved kjøring i oppoverbakke, ca. 1000 rpm, 10 km/t. Har slått det fra meg som tung belastning ved lavt turtall (slik som når en manuell bil er nær ved å bli kvalt). Etter lesing på forumet lurer jeg derimot på at dette kan være en reel feil og at det da kan ha tilknytning til denne lekkasjen jeg nå har kommet over (har lest om mysterier, hardykoblinger, mellomaksel etc).

Avgir ny rapport når jeg får sjekket nøyere.

Skrevet

Hei igjen,

Ikke peilepinne på disse nei, så må til BMW for peiling. De kobler seg til med DIS og kaller opp kassa for å få oljenivå.

Hadde bilen på bukk og vasket kassa grundig med kraftvask. Etter anslagsvis 4-5 mils kjøring har det nesten ikke kommet olje, men det virker som det kommer mellom gods og bunnpanne. Så også at det var mye "avleiringer" av tørket olje rundt boltene. Anser derfor pakningen som defekt. Har forespurt to verksteder om pris på bytte, så får se hva de sier. Vil ikke begynne med dette selv da jeg syns girkasse med oljenivåer, temperatur etc. er litt risk å begynne på selv (selv om pakningen koster hele 260 kr på GS...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...